مشهدالرضا سوگوار شهادت امام حسن عسکری(ع) مشهدالرضا سوگوار شهادت امام حسن عسکری(ع) مشهدالرضا سوگوار شهادت امام حسن عسکری(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مشهدالرضا سوگوار شهادت امام حسن عسکری(ع) مشهدالرضا سوگوار شهادت امام حسن عسکری(ع) مشهدالرضا سوگوار شهادت امام حسن عسکری(ع) مشهدالرضا سوگوار شهادت امام حسن عسکری(ع) مشهدالرضا سوگوار شهادت امام حسن عسکری(ع)

مشهدالرضا سوگوار شهادت امام حسن عسکری(ع)

در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) مشهدالرضا با برگزاری آیین های عزاداری در مساجد و تکایا و در حرم مطهر رضوی، سوگوار شهادت آن حضرت شده است.

محور عزاداری شب شهادت امام حسن عسکری(ع) حرم مطهر رضوی بود و زائران و مجاوران از راه های دور و نزدیک خود را به پابوس حضرت رضا(ع) می رسانند تا ضمن شرکت در مراسم سوگواری، این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس آن حضرت تسلیت عرض کنند.مشهدالرضا سوگوار شهادت امام حسن عسکری(ع)


همه صحن ها با پارچه نوشته های مزین به اسامی ائمه معصومین(ع)، بیرق ها و پرچم های مشکی مزین شده است و نوای قرآن کریم و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت در صحن های حضرت به گوش می رسد.


مجالس مرثیه سرایی در مساجد و تکایا برای شهادت امام یازدهم همراه با سخنرانی وعاظ و مبلغان مذهبی نیز برپا است و آنان ضمن تشریح چگونگی شهادت آن حضرت، سالروز آغاز امامت ولی عصر(عج) و رسالت شیعیان در عصر غیبت امام غایب را تشریح می کنند.


آیین سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) نیز امشب با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق ها و صحن های حرم امام رضا(ع) در حال برگزاری است و پس از شعرخوانی و نوحه خوانی، وعاظ کشوری سخنرانی می کنند.


همچنین امشب همزمان با شب شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام نجوای ملکوتی دعای کمیل با نوای مرثیه سرایان اهل بیت عصمت و طهارت در صحن های حرم مطهر امام هشتم علیه السلام طنین انداز می شود.


برای زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی نیز پیش بینی شده که مراسم ویژه زائران عرب، اردو و آذری زبان در حرم مطهر امام هشتم علیه السلام برگزار بشود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران