آزمون روحانیان عمره در هفت منطقه کشور برگزار می‌شود

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری از برگزاری آزمون طرح تبدیل وضعیت روحانیون عتبات به روحانیون عمره در روز 30 مهرماه 1400 خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والملسلمین علی پروانه مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری از برگزاری آزمون طرح تبدیل وضعیت روحانیون عتبات به روحانیون عمره در روز 30 مهرماه 1400خبر داد و گفت: کسانی که از طریق سایت آزمون مدیریت جذب و سازماندهی بعثه ثبت نام کرده و مدارک در خواستی را به مناطق اعلام شده ارسال کرده‌اند و مورد تایید قرار گرفته است کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت آزمون به آدرس  azmoon.hajj.ir برای آن‌ها صادر می‌شود.


وی با بیان اینکه این آزمون در هفت منطقه شامل استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، قم، تهران، فارس و کرمان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: محل برگزاری آزمون براساس منطقه انتخابی هر داوطلب تعیین و کارت ورود به جلسه امتحان بر همین اساس صادر شده ‌است.


حجت‌الاسلام پروانه، داشتن حداقل سابقه 5 سفر اعزام به عتبات عالیات را از جمله شرایط شرکت در این آزمون عنوان و خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه تمامی داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون روحانیون عمره در سایت azmoon.hajj.ir قرار گرفته است و داوطلبان باید با مراجعه به این سایت کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.


وی  با بیان این‌که داشتن کارت ورود به جلسه همراه با کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار الزامی است، افزود: نشانی محل برگزاری آزمون افزون بر سایت azmoon.hajj.ir  در کارت ورود به جلسه نیز قید شده است. آزمون راس ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد که از ساعت 8:15 صبح درب ورودی محل برگزاری آزمون باز و رأس ساعت 8:45 صبح درب ورودی بسته خواهد شد، بنابراین داوطلبانی سعی کنند در ساعت مقرر در حوزه امتحانی حضور داشته باشند.


  مدیر جذب و سازماندهی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، منابع آزمون را شامل کلام و اعتقادات 20 سئوال با ضریب سه، مناسک حج 20 سئوال با ضریب سه، اسرار  و معارف حج 20 سئوال با ضریب دو، تاریخ اسلام بیست سئوال با ضریب دو، اماکن مذهبی مکه و مدینه بیست سئوال با ضریب دو، اطلاعات عمومی 20 سئوال  با ضریب یک عنوان کرد.


وی یادآور شد: 120 سئوال در این آزمون طراحی شده که دواطلبان باید به مدت 150 دقیقه به آن پاسخ بدهند و هر چهار پاسخ اشتباه یک امتیاز منفی لحاظ می‌شود.


گفتنی است، به همراه داشتن مداد مشکی نرم، پاک کن و مدادتراش جهت پرکردن پاسخنامه الزامی است.


   




نظرات کاربران