دومین روز اعتراض مسلمانان بنگلادش علیه اقدام توهین‌آمیز هندوها دومین روز اعتراض مسلمانان بنگلادش علیه اقدام توهین‌آمیز هندوها دومین روز اعتراض مسلمانان بنگلادش علیه اقدام توهین‌آمیز هندوها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دومین روز اعتراض مسلمانان بنگلادش علیه اقدام توهین‌آمیز هندوها دومین روز اعتراض مسلمانان بنگلادش علیه اقدام توهین‌آمیز هندوها دومین روز اعتراض مسلمانان بنگلادش علیه اقدام توهین‌آمیز هندوها دومین روز اعتراض مسلمانان بنگلادش علیه اقدام توهین‌آمیز هندوها دومین روز اعتراض مسلمانان بنگلادش علیه اقدام توهین‌آمیز هندوها

دومین روز اعتراض مسلمانان بنگلادش علیه اقدام توهین‌آمیز هندوها

در اعتراض به انتشارعکس های موهن به قرآن کریم، مسلمانان بنگلادش برای دومین روز پیاپی در پایتخت این کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند.

پایتخت بنگلادش برای دومین روز پیاپی شاهد اعتراض مسلمانان به اقدام توهین‌آمیز هندوها نسبت به انتشارعکس های موهن به قرآن کریم بود.


به گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، حدود ۱۰ هزار تن از معترضان که اکثرشان پلاکاردهایی از احزاب سیاسی اسلام‌گرای بنگلادش را در دست داشتند در مقابل مسجد اصلی داکا، پایتخت بنگلادش دست به اعتراض زدند و شعار "مرگ بر دشمنان اسلام" و "مجرمان را دار بزنید" سر دادند.


تصاویر منتشر شده مربوط به بی احترامی و توهین به کتاب قرآن در یک معبد هندوها باعث شد تا موجی از اعتراضات در این کشور با اکثریت مسلمان ایجاد شود و معترضان به چندین معبد هندو حمله کنند.


رئیس جنبش اسلامی بنگلادش گفت: ما از دولت می‌خواهیم تا آنهایی را که به قرآن توهین کرده‌اند، دستگیر کند. معترضان خواستار حکم مرگ برای مسئولان و مسببان این اقدام توهین آمیز شده‌اند.


در همین حال، حدود ۱۰۰۰ هندو نیز بابت حمله‌های صورت گرفته علیه معابد و کشته شدن دو عبادت کننده هندو در یک منطقه دیگر از بنگلادش دست به اعتراض زدند.


پلیس گفته است که دست کم دو هندو در حملات روز جمعه کشته شدند.


درگیری‌های قومی درحالی در بنگلادش شدت گرفته که اقلیت هندوهای این کشور بزرگترین فستیوال مذهبی خود را جشن می‌گرفتند. حدود ۹ درصد از جمعیت ۱۶۰ میلیونی بنگلادش را هندوها تشکیل می‌دهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران