سفینة البحار به زبان اردو ترجمه شد سفینة البحار به زبان اردو ترجمه شد سفینة البحار به زبان اردو ترجمه شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفینة البحار به زبان اردو ترجمه شد سفینة البحار به زبان اردو ترجمه شد سفینة البحار به زبان اردو ترجمه شد سفینة البحار به زبان اردو ترجمه شد سفینة البحار به زبان اردو ترجمه شد

سفینة البحار به زبان اردو ترجمه شد

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهد جمال رضوی محقق هندی کتاب ارزشمند شیخ عباس قمی را به زبان اردو ترجمه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید شاهد جمال رضوی، محقق و مترجم هندی  «سفینة البحار» اثر معروف محدث جلیل القدر شیخ عباس قمی را به زبان اردو ترجمه کرد و انتشارات مکتبة الرضای لاهور پاکستان آن را چاپ کرد.


سفینة البحار، خلاصه ای از کتاب بحار الانوار اثر ارزشمند علامه مجلسی و از مهمترین آثار شیخ قمی به حساب می‌آید و فهرست آن به ترتیب حروف الفبا است. تقریباً ۱۷۰۰ موضوع در این کتاب ارزشمند وجود دارد. نویسنده برخی از احادیث مربوط به هر موضوع را نقل کرده و برای توضیحات بیشتر به بحار الانوار مراجعه داده است تا خوانندگان و محققان برای جزئیات بیشتر به کتاب اصلی مراجعه کنند.


شیخ عباس قمی با نگارش این کتاب بزرگ دسترسی به یک دانشنامه بزرگ مانند بحار الانوار را برای یک محقق و هر کسی که علاقه مند به احادیث ائمه است، بسیار آسان کرده است. در این زمینه، ترجمه آن به زبان های مختلف نیز بسیار مهم و نیاز زمان است که محقق جوان حجت الاسلام والمسلمین سید شاهد جمال رضوی، آن را به نام  «نفحات الاخبار ترجمه سفینة البحار» به زبان اردو ترجمه کرد.


این کتاب هشت جلد دارد که دو جلد آن توسط انتشارات مکتب الرضا لاهور پاکستان منتشر شده است و جلد سوم و چهارم نیز به زودی منتشر خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران