امام عسکری(ع) ولادت امام زمان(عج) را به اهل کدام شهر بشارت دادند ؟ امام عسکری(ع) ولادت امام زمان(عج) را به اهل کدام شهر بشارت دادند ؟ امام عسکری(ع) ولادت امام زمان(عج) را به اهل کدام شهر بشارت دادند ؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام عسکری(ع) ولادت امام زمان(عج) را به اهل کدام شهر بشارت دادند ؟ امام عسکری(ع) ولادت امام زمان(عج) را به اهل کدام شهر بشارت دادند ؟ امام عسکری(ع) ولادت امام زمان(عج) را به اهل کدام شهر بشارت دادند ؟ امام عسکری(ع) ولادت امام زمان(عج) را به اهل کدام شهر بشارت دادند ؟ امام عسکری(ع) ولادت امام زمان(عج) را به اهل کدام شهر بشارت دادند ؟

امام عسکری(ع) ولادت امام زمان(عج) را به اهل کدام شهر بشارت دادند ؟

استاد حوزه علمیه گفت: امام حسن عسکری (ع) ولادت امام زمان(عج) را برای شهر دیگری غیر از قم اطلاع و بشارت ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین نجم‌الدین مروجی طبسی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) در نامه ای که برای اهل قم نوشتند، به ولادت حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف بشارت دادند.


وی با بیان اینکه در تحقیقی که من داشتم در جایی ندیدم که امام حسن عسکری علیه السلام ولادت امام زمان(عج) را برای شهر دیگری غیر از قم اطلاع و بشارت دهند، گفت: البته که ایشان به برخی از شیعیان اطلاع رسانی کردند و افراد و گروه‌هایی امام عصر(عج) را به چشم خود دیدند و امام عسکری(ع) به ایشان اشاره کردند و گفتند این فرد امام شما بعد از من است تا حجت تمام شود.


استاد حوزه علمیه افزود: امام حسن عسکری (ع) به برخی پول دادند تا گوسفند قربانی کنند و به برخی پول دادند که نان تهیه کنند و در میان مردم توزیع کنند و به برخی از افراد هم اطلاع دادند که خداوند به من فرزندی عنایت کرد و در اثبات ولادت امام عصر(عج) کتاب های زیادی نوشته شده است و تمام شیوه های اطلاع رسانی را امام عسکری(ع) انجام دادند.


وی با بیان اینکه حکیمه خاتون به بیش از ۱۰ طریق ولادت امام عصر(عج) و جزئیات ولادت ایشان را اطلاع رسانی کردند، گفت: علیرغم فشارهای حکومت اطلاع رسانی ولادت امام عصر(عج) انجام شد و تا روز شهادت که امام اشاره کردند که بگویید فرزندم بیاید و ایشان آمدند و همه مردم ایشان را دیدند.


حجت الاسلام والمسلمین طبسی افزود: امام عسکری(ع) برای احمد بن اسحاق که به امر امام مسجد امام حسن عسکری (ع) را در چهار راه بازار ساخت نامه نوشتند و مرحوم صدوق در کتاب کمال الدین جلد صفحه ۴۳۴ این نامه را نقل کرده که نوه احمد بن اسحاق گفته است که پس از تولد امام عصر(عج) نامه ای از امام عسکری(ع) به خط و امضای ایشان به جدم احمد بن اسحاق رسیده و در آن نوشته اند که برای ما نوزادی متولد شد که از تو پنهان است و هیچ کسی از او خبر ندارد.


وی ادامه داد: در ادامه نامه آمده است که ما این خبر را اعلام نکردیم مگر برای افرادی که به ما نزدیک و ولایت مدار هستند و ما دوست داشتیم این خبر را به تو اعلام کنیم تا خدا قلبت را شاد کند همانطور که قلب من را شاد کرد.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام عسکری(ع) بازتاب و اثرات نامه خود به اهل قم را از از احمد ابن اسحاق جویا شدند، گفت: در کتاب کمال الدین جلد ۱ صفحه ۲۲۲ نقل شده که بعد از مدتی احمدبن اسحاق به سامرا می رود و امام حسن عسکری (ع) از او می‌پرسند که وضع شما قبل از نامه من چطور بود؟ و بعد از نامه چه شد؟ احمدبن اسحاق گفت هنگامی که نامه شما راجع به ولادت سید ما به قم رسید هیچ زن و مرد و کوچک و بزرگی نبود مگر اینکه اعتراف و اقرار به ولادت و جانشینی امام عصر(عج) کردند و امام فرمودند من به شما گفته بودم که زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نخواهد شد.


وی افزود: امام حسن عسکری (ع) یک سال قبل از شهادت، مادرشان را به سفر حج فرستادند و فرمودند که امسال سال پایان عمر من است و اتفاقاتی برای من می افتد و سپس امام زمان(عج) را احضار کردند و سفارشاتی به ایشان کردند و ایشان را با مادر خود به حج فرستادند.


حجت الاسلام والمسلمین طبسی با اشاره به ملاقات‌ها و دیدارهای شیعیان با امام عسکری(ع) در آن خفقان و فشار برای از بین بردن امام عصر(عج) گفت: شیخ طوسی و شیخ صدوق هر دو این روایت را نقل کرده اند که محمدبن عثمان به همراه سه نفر دیگر می‌گویند ما وارد منزل امام حسن عسکری (ع) شدیم و چهل نفر آنجا نشسته بودند و امام فرمودند شما آمدید بپرسید که جانشین من کیست و ناگهان امام اشاره کردند و کودکی از پشت پرده بیرون آمد که مانند پاره ماه بود و فرمودند امام شما بعد از من این کودک است پس از او اطاعت کنید و اختلاف نکنید زیرا هلاک خواهید شد و بدانید که بعد از این روز دیگر او را نخواهید دید.


وی با بیان اینکه امام رضا (ع) فرمودند، حتی پیامبر(ص) هم زمان ظهور را نمی‌دانستند، افزود: در روایت داریم که اگر کسی زمان ظهور را تعیین کرد دروغگو است و حتی خود امام زمان(عج) هم زمان ظهور را نمی‌دانند و منتظر هستند و ما هم باید منتظر باشیم و به وظیفه خود عمل کنیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران