سید حسن نصرالله: 

برنامه حزب القوات اللبنانیه، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است سید حسن نصرالله: 

برنامه حزب القوات اللبنانیه، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است سید حسن نصرالله: 

برنامه حزب القوات اللبنانیه، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سید حسن نصرالله: 

برنامه حزب القوات اللبنانیه، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است سید حسن نصرالله: 

برنامه حزب القوات اللبنانیه، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است سید حسن نصرالله: 

برنامه حزب القوات اللبنانیه، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است سید حسن نصرالله: 

برنامه حزب القوات اللبنانیه، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است سید حسن نصرالله: 

برنامه حزب القوات اللبنانیه، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است
سید حسن نصرالله:

برنامه حزب القوات اللبنانیه، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است

سید حسن نصرالله با تأکید بر اینکه برنامه حزب القوات اللبنانیه به رهبری سمیر جعجع، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است، تأکید کرد: که این حزب در تلاش است که شیعیان جنوب بیروت را دشمن مسیحیان نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری ها،  سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان شامگاه روز دوشنبه به بررسی تحولات لبنان و منطقه پرداخت.


نصرالله در آغاز سخنرانی خود، ضمن تبریک به مناسبت سالروز تولد حضرت محمد (ص)، گفت که از حضور گسترده مردمی در یمن که به مناسبت این سالروز در صنعاء صورت گرفت، احساس افتخار می‌کند.


وی ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای انفجار تروریستی اخیر در قندرهار افغانستان، و خانواده‌های قربانیان جنایت پنجشنبه گذشته در «الطیونه» لبنان، گفت: این حوادث، بسیار خطرناک، مهم و سرنوشت‌ساز است و با حوادثی که اخیرا رخ داده، متفاوت است.


دبیر کل حزب الله ادامه داد: «یک حزب در لبنان هست که می‌خواهد مردم همجوار ضاحیه (جنوب بیروت) همیشه در نگرانی باشند و مردم [شیعه] در جنوب بیروت را دشمن مسیحی‌های لبنان نشان بدهد».


وی با بیان اینکه «رئیس این حزب در پی ایجاد یک دشمن فرضی برای همسایگان ماست»، تصریح کرد: «هدف از این ایجاد نگرانی این است که این حزب خود را مدافع اصلی مسیحیان نشان دهد».


نصرالله با بیان اینکه این حزب، القوات اللبنانیه [به رهبری سمیر جعجع و از متحدان عربستان و آمریکا] نام دارد، خاطر نشان کرد: این حزب با این شعارها در تلاش است اهدافی را محقق کند که به سود برخی از کشورهای خارجی و منافع آنان در لبنان است.


دبیر کل جزب الله با تأکید بر اینکه برنامه واقعی القوات اللبنانیه، ایجاد جنگ داخلی است که به تغییر بافت جمعیتی منجر شود، خاطر نشان کرد: «با وجود اینکه شهدای روز پنجشنبه از حزب الله و جنبش امل هستند، ولی رئیس حزب القوات، بر حزب الله متمرکز شده است».


جنگ داخلی، اهمیتی برای القوات اللبنانیه ندارد


وی با اشاره به اینکه «درگیری نظامی یا جنگ داخلی برای حزب [القوات] اهمیتی ندارد»، تصریح کرد: «علت این است که این مسئله از نظر خارجی، به سود این حزب است.. [جعجع] در تلاش است مسیحیان را قانع کند که حزب الله، دشمنی است که قصد دارد به شهرهای شما حمله کند و هویتتان را تغییر دهد».


نصر الله خبر داد که سمیر جعجع، چند ماه پیش برخی از همپیمانان قدیمی را تحریک کرد تا با حزب الله مقابله کند و همین مسئله باعث شد که حوادث روز پجنشبه رخ دهد.


معرفی حزب الله به عنوان دشمن، توهم است


دبیرکل حزب الله با بیان اینکه در روز پنجشنبه به خاطر حساسیت منطقه، حزب الله اقدامات امنیتی و پیشگیرانه انجام نداد، خاطر نشان کرد: «این بمبی که روز پنجشنبه موفق شدیم خنثی کنیم، نیازمند راهکار و خنثی‌سازی است؛ زیرا هر لحظه و در هر مکانی احتمال دارد، منفجر شود».


وی خطاب به مردم لبنان و به ویژه مسیحیان گفت: «معرفی حزب الله به عنوان یک دشمن، توهم است… معرفی حزب الله به عنوان یک دشمن، کذب و افتراء است… حزب القوات اللبنانیه، پوششی برای [تروریستهای جبهه] النصره و تکفیریها در لبنان و سوریه است».


نصرالله در ادامه به رفتار حزب الله با مسیحیان پرداخت و تصریح کرد: «مسیحیان لبنان می‌توانند از مسیحیان سوریه سوال کنند که حزب‌الله با آنان چطور رفتار کرد. از مردم [مسیحی] معلولا سوال کنید… ارتش سوریه، حزب‌الله و متحدانشان در سوریه کسانی بودند که از موجودیت مردم مسیحی در سوریه در مقابل تکفیری‌ها حمایت کردند».


پیشنهاد سمیر جعجع به ریاض برای جنگ داخلی در لبنان


نصرالله با بیان اینکه حزب القوات سال ۲۰۱۷ به ثامر سبهان (وزیر وقت سعودی) پیشنهاد ورود به جنگ داخلی در لبنان را داد، تأکید کرد: «حزب القوات حتی به متحد خود سعد الحریری زمانیکه در بازداشت عربستان سعودی بود، خیانت کرد و قصد داشت وضعیت داخلی لبنان را متشنج کند، حزب القوات ادبیات جنگ [داخلی] قدیمی را رها نمی‌کند. همین ادبیات زمینه کشتار اخیر در بیروت را فراهم کرد… ما همه اختیار را به ارتش و حکومت لبنان داده‌ایم (تا این مسئله را مدیریت کند)».


بهترین جوانان خود را در راه دفاع از مسیحیان دادیم


دبیر کل حزب الله ادامه داد: «حزب الله در آن زمان از مسیحیان دفاع کرد، پیش از اینکه به ارتش لبنان اجازه داده شود که مداخله کند… چه کسی خطر را از مسیحیان دور کرد؟ ما بودیم که بهترین جوانان خود را در آن درگیریها دادیم… پس از خروج اسرائیل از خط ساحل و صیدا در جنوب… اجازه ندادیم هیچ فرد مسلحی از امل و حزب الله وارد مناطق مسیحی‌نشین شود».


وی با اشاره به همکاری آمریکا و القوات اللبنانیه برای فتنه‌افروزی در لبنان، گفت: «هر جایی که القوات اللبنانیه حضور داشتند، به جنگ یا اخراج مسیحیان منجر شده است… ولی مسیحیان در مناطق تحت کنترل حزب الله و امل در امنیت زندگی می‌کنند».




نظرات کاربران