پیام مفتی لبنان به مناسبت هفته وحدت/ هشدار نسبت به فرقه‌گرایی پیام مفتی لبنان به مناسبت هفته وحدت/ هشدار نسبت به فرقه‌گرایی پیام مفتی لبنان به مناسبت هفته وحدت/ هشدار نسبت به فرقه‌گرایی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیام مفتی لبنان به مناسبت هفته وحدت/ هشدار نسبت به فرقه‌گرایی پیام مفتی لبنان به مناسبت هفته وحدت/ هشدار نسبت به فرقه‌گرایی پیام مفتی لبنان به مناسبت هفته وحدت/ هشدار نسبت به فرقه‌گرایی پیام مفتی لبنان به مناسبت هفته وحدت/ هشدار نسبت به فرقه‌گرایی پیام مفتی لبنان به مناسبت هفته وحدت/ هشدار نسبت به فرقه‌گرایی

پیام مفتی لبنان به مناسبت هفته وحدت/ هشدار نسبت به فرقه‌گرایی

مفتی جمهوری لبنان با هشدار درباره خطرات سیاست‌زدگی و فرقه‌گرایی در مسائل مهم ملی کشورش تأکید کرد: لبنانی‌ها باید بر قانون اساسی و صلح مدنی و نه هیچ چیز دیگری اصرار ورزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا، مفتی جمهوری لبنان می‌گوید: در شرایطی که تب انتخابات و پرونده انفجار بندر بیروت بالا گرفته است، بیم از دست رفتن اصول لبنان از همزیستی مشترک، سند توافق ملی و قانون اساسی می‌رود.


شیخ عبداللطیف دریان، مفتی جمهوری لبنان در پیامی به مناسبت سالروز ولادت رسول اکرم(ص) گفت: چه کسی گفته است که ما به عدالت در جنایات عصر اهمیت نمی‌دهیم؟ این یک مسیر واضح و روشن دارد که باید به آن پایبند بود تا مردم در مورد عدالت و همچنین در زمینه سیاسی دچار اختلاف نشوند.


وی افزود: ما معتقدیم که دو راه وجود دارد که شهروندان و دولت سیاسی باید به آن پایبند باشند. در جنبه اجتماعی، نیاز به همبستگی بی نظیر  و متعهدانه وجود دارد.


شیخ دریان گفت: این برای ما شرم‌آور است که نسبت به شکایت‌ها از کمبود دارو یا قیمت بالای آن، درد از فقر و گرسنگی یا نسبت به نیازهای کودکان و تحصیلاتشان سکوت کنیم.


مفتی لبنان افزود: ما متوجه هستیم که دولت ما یک دولت خوب و اجتماعی است، اما سیاستمداران توانایی‌ها و نهادهای آن را از بین برده‌اند. وظایف تک تک شهروندان و مؤسسات خیریه روشن است. اما آنچه که از دولت، باقی مانده است هیچ یک از وظایف خود را انجام نمی‌دهد.


شیخ دریان مفتی دریان با هشدار درباره خطرات سیاست‌زدگی و فرقه‌گرایی در مسائل مهم ملی گفت: این چه راه خودکشی است که همه با اشتیاق آن را می‌پذیرند؟ این فضایی است که متأسفانه آغاز جنگ داخلی را به یاد می‌آورد.


او با تأکید بر اینکه لبنانی‌ها باید بر قانون اساسی، همزیستی و صلح مدنی و نه هیچ چیز دیگری فشار آورند، گفت: هیچ لبنانی عاقلی نباید راه خودکشی را برگزیند.


سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان هم شب گذشته طی نطق خود درباره توطئه‌ها برای ایجاد شکاف میان مسلمانان و مسیحیان در لبنان هشدار داد و حزب مسیحی القوات اللبنانیه که در کشتار روز پنجشنبه معترضان در محله الطیونه بیروت دست داشته است، تلاش می‌کند حزب الله را دشمن مسیحیان نشان دهد.


دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه از روز قبل از برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز در الطیونه حزب القوات اللبنانیه به دنبال تحریک کردن مردم درباره این بود که قرار است طرفداران حزب الله به محله‌های آنها حمله کنند، تأکید کرد تلاش برای نشان دادن حزب‌الله به عنوان دشمن شما، یک توهم، خیال، یک تقلب، تهمت و یک ظلم است. نه حزب‌الله، نه جنبش امل، نه شیعیان و نه مسلمانان لبنان دشمنان مسیحیان نیستند.




نظرات کاربران