کتاب «بررسی امنیت روانی حجاج» منتشر شد کتاب «بررسی امنیت روانی حجاج» منتشر شد کتاب «بررسی امنیت روانی حجاج» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «بررسی امنیت روانی حجاج» منتشر شد کتاب «بررسی امنیت روانی حجاج» منتشر شد کتاب «بررسی امنیت روانی حجاج» منتشر شد کتاب «بررسی امنیت روانی حجاج» منتشر شد کتاب «بررسی امنیت روانی حجاج» منتشر شد

کتاب «بررسی امنیت روانی حجاج» منتشر شد

در کتاب «بررسی امنیت روانی حجاج» نویسنده تلاش کرده است راهکارهای بهره‌مندی زائران خانه خدا از امنیت روانی را بررسی نماید و وظایف مدیران و روحانیون کاروان‌ها، را در این زمینه به طور مختصر و مفید بیان کند.

امنیت از ضروریات زندگی انسان‌هاست و در میان آنها، امنیت روانی جایگاه خاصی دارد. امنیت روانی است که موجب می‌شود انسان‌ها به مسائل زندگی خود بیندیشند، برنامه‌ریزی کنند، برای آینده نقشه بکشند، مسیر پیشرفت و ترقی را در پیش گیرند و در صدد اصلاح زندگی خود برآیند. بدون وجود امنیت روانی، هیچ‌کدام از این امور ممکن نخواهد بود.


یکی از عرصه‌های مهم امنیت روانی، نقش آن در انجام مناسک حج است. بهره‌مندی حج گزاران از امنیت روانی، به آنان آرامش می‌دهد و نگرانی را از آنها دور می‌سازد. حاجیان برخوردار از امنیت روانی، امکان می‌یابند که در فضایی بدون دغدغه و نگرانی به اعمال خود بیندیشند و توجه خود را به ذات اقدس خداوند معطوف کنند و بدین ترتیب، از این عبادت بزرگ لذت لازم را ببرند.


آنچه در این نوشتار به آن پرداخته شده، امنیت روانی حجاج است. نویسنده در این اثر تلاش کرده است راهکارهای بهره‌مندی زائران خانه خدا از امنیت روانی را بررسی نماید و وظایف مدیران و روحانیون کاروان‌ها، را در این زمینه به طور مختصر و مفید بیان کند.


کتاب "حج و امنیت روانی حجاج" نوشته حجت الاسلام والمسلمین مجتبی حیدری در گروه اخلاق و اسرار پژوهشکده حج و زیارت تهیه شده است. نشر مشعر این کتاب را در مهرماه ۱۴۰۰ در ۱۴۴ صفحه در قطع وزیری منتشر کرده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران