تجمع حوزویان تهران در حمایت از مردم افغانستان تجمع حوزویان تهران در حمایت از مردم افغانستان تجمع حوزویان تهران در حمایت از مردم افغانستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تجمع حوزویان تهران در حمایت از مردم افغانستان تجمع حوزویان تهران در حمایت از مردم افغانستان تجمع حوزویان تهران در حمایت از مردم افغانستان تجمع حوزویان تهران در حمایت از مردم افغانستان تجمع حوزویان تهران در حمایت از مردم افغانستان

تجمع حوزویان تهران در حمایت از مردم افغانستان

حوزویان تهران برای اعلام انزجار از جنایات تروریستی و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم افغانستان تجمع کردند و فریاد حمایت از مظلومان افغانستان سر دادند.

اجتماع حوزویان تهران در حمایت از مردم مظلوم افغانستان و محکومیت جنایات تروریستی در قندوز و قندهار، عصر سه شنبه(۲۷ مهرماه) پس از برگزاری مراسم هفتمین سالگرد آیت الله مهدوی کنی(ره)، با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، استاد تحریری تولیت مدرسه مروی و حجج اسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، سعید مهدوی کنی، مصطفی پورمحمدی و  جمعی از اساتید و طلاب ، در مدرسه علمیه مروی تهران برگزار شد.


در این مراسم طلاب با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، جنایات تروریستی در افغانستان را محکوم کردند.



شرکت کنندگان در این اجتماع همچنین با حضور بر مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام  کردند.



در پایان این تجمع بیانیه ای به شرح زیر قرائت شد:


بسم الله الرحمن الرحیم


انا لله و انا الیه راجعون


قال رسول الله(ص) : مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم‏


هرکس صدای مردی را بشنود که فریاد کمک خواهی از مسلمانان را سر دهد و پاسخش را ندهد مسلمان نیست


بار دیگر اخبار کشتار ناجوانمردانه و غیر انسانی مردم بی گناه افغانستان غم بزرگی بر دل قطب عالم امکان حضرت بقة الله الاعظم ارواحنا فداه و همه مسلمانان و آزادی خواهان عالم نشاند. از فاجعه تأسف برانگیز و غمبار شهادت شیعیان ولایت قندوز در نماز جمعه مسجد سیدآباد چند روزی نگذشته که ضایعه دردناک انفجار مسجد امام بارگاه فاطمیه در قندهار، خشم آزادگان و مسلمانان جهان را برانگیخت.


در مظلومیت این مردم همین بس که فریاد و ندای کمک‌خواهی آنان نیز به جایی نمی‌رسد و این خود شاهدی بر جهانی نابرابر و ظالمانه و نهادهای بین المللی بی کفایت است که روز خوش را از مردم مظلوم و نجیب افغانستان گرفته است.


ارتکاب چنین جنایاتی در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت، حاکی از توطئه‌های برنامه‌ریزی شده با پشتیبانی استکبار جهانی و اذناب منطقه ای آنهاست که از وحدت مسلمین و تقریب مذاهب واهمه دارند تا با برنامه‌های ضد انسانی و اسلامی، اهداف پلید خود را در منطقه دنبال کنند.


دوستان و دشمنان در همه عالم بدانند با این جنایات نه می توان بر خروج ذلت بار و حقیرانه آمریکائی ها از افغانستان سرپوش گذاشت و نه می توان جنازه متعفن داعش را که به دست سردار قهرمان، شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران مخلص و مجاهدش به درک اسفل ابدی واصل گردیده اند احیا نمود.


حوزه علمیه استان تهران، ضمن تاکید بر حفظ اتحاد اسلامی و اظهار همدردی صمیمانه با خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان، از خدای متعال ترفیع مقام شهدا و برای مجروحان، بهبودی و سلامتی کامل را مسألت کرده و از مسئولین فعلی افغانستان، شناسایی و اشدّ مجازات برای عاملین این جنایت تروریستی و ضد بشری و اهتمام کامل جهت جلوگیری از تکرار چنین جنایات دهشتناکی را خواستار است.





نظرات کاربران