نماینده ولی فقیه در حج و زیارت:

شیعه و سنی بر مشترکات تمرکز کنند

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: تمرکز مسلمانان بر مشترکات و پرهیز از توهین و تفرقه مسئله بسیار مهمی در وحدت است؛ تفرقه برای امت اسلامی بسیار خطرناک است، چرا که علت شکست امت اسلامی و پیامبر(ص) در جنگ احد تفرقه میان یاران آن حضرت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، صبح امروز در همایش هفته وحدت شهرستان قشم ضمن تبریک هفته وحدت، با بیان اینکه مانع تراشی حربه ای در دست دشمنان در مسیر تحقق اهداف بلند وحدت است، اظهار داشت: خداوند در قرآن از مؤمنین خواسته است که با وحدت به ریسمان الهی چنگ بزنند متفرق نشوند.


نماینده ولی فقیه در حج و زیارت عنوان کرد: نعمت وحدت آنقدر ارزش و اهمیت داشته که خداوند این نعمت را به رخ مومنین کشیده است.


سرپرست حجاج ایرانی ابراز کرد: تمرکز بر مشترکات و پرهیز از توهین و تفرقه دو نکته بسیار مهم در وحدت است؛ تفرقه برای امت اسلامی بسیار خطرناک است، چرا که علت شکست مسلمانان و پیامبر(ص) در جنگ احد تفرقه میان یاران ایشان بود.


وی بیان کرد: برخی از موانع وحدت، سیاسی است و مصداق آن اقدامات استکبار و صهیونیسم جهانی است که همه تلاش خود را برای از بین بردن اخوت و برادری میان شیعیان و اهل تسنن انجام می دهند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان با ذکر حدیثی از حضرت علی(ع) که ازجمله ریشه های تفرقه بد اخلاقی و خبث باطن افراد است، ابراز امیدواری کرد که با نابودی دشمنان اسلام و انقلاب روز به روز وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان مستحکم تر شود.


گفتنی است، همایش هفته وحدت  با حضور حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه و نماینده سرپرست حجاج ایرانی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان و علمای شیعه و اهل سنت هرمزگان و قشم در شهر لافت جزیره قشم برگزار شد.




نظرات کاربران