امام جمعه قشم: وحدت مذهبی در قشم کم نظیر است امام جمعه قشم: وحدت مذهبی در قشم کم نظیر است امام جمعه قشم: وحدت مذهبی در قشم کم نظیر است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام جمعه قشم: وحدت مذهبی در قشم کم نظیر است امام جمعه قشم: وحدت مذهبی در قشم کم نظیر است امام جمعه قشم: وحدت مذهبی در قشم کم نظیر است امام جمعه قشم: وحدت مذهبی در قشم کم نظیر است امام جمعه قشم: وحدت مذهبی در قشم کم نظیر است

امام جمعه قشم: وحدت مذهبی در قشم کم نظیر است

امام جمعه قشم گفت: در جزیره قشم همدلی و اتحاد کم نظیری بین علماو مردم شیعه و اهل سنت وجود دارد که امید است با نزدیکی روز افزون دل‌ها به یکدیگر، این اتحاد پابرجا و ثابت بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم روز چهارشنبه در همایش «گرامی‌داشت هفته وحدت» از اتحاد مسلمانان بعنوان یک ضرورت عقلی، دستور صریح قرآن، سنت پیامبر(ص) و عترت آن حضرت یاد کرد.


وی افزود: علمای راستین اسلام و فقهای بزرگ امت نیز بر اتحاد مسلمانان اجماع دارند و باید با این دیدگاه در برابر افراطی‌ها ایستاد.


امام جمعه قشم کمال اسلام را در همبستگی دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی دفاع از مسلمانان جهان بدون درنظر گرفتن مذهب آنها را سیاست راهبردی خود قرار داده است تا کمال اسلام تحقق پیدا کند.


وی ضمن تقدیر از وحدت موجود بین علمای شیعه و اهل سنت در قشم ، وحدت را لازمه اقتدار دانست و خاطرنشان کرد: باید با هرگونه حرکت تفرقه انگیز و وحدت شکن برخورد کرد و سهل انگاری در این امر از هیچکس پذیرفتنی نیست.


شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این همایش با بیان اینکه وحدت اسلامی از پیام‌های صریح قرآن است، مکارم اخلاق را عامل وحدت دانست و  گفت: وحدت و یکپارچگی لازمه اقتدار و امنیت امت است.


وی ادامه داد: به برکت جمهوری اسلامی، رهبر و مسئولان  این نظام، کشور از امنیت و وحدت پایداری برخوردار است.


امام جمعه اهل سنت قشم با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و کشور به دنبال تفرقه افکنی هستند، تصریح کرد: در راستای همین اهداف، برادران شیعه افغانستان به خاک و خون کشیده شدند.


وی تقوا را لازمه استمرار وحدت عنوان کرد و افزود: باید به مولفه‌های وحدت توجه کنیم و بدانیم که تحقق، حراست و صیانت از امت واحده هزینه دارد.


گفتنی است همایش هفته وحدت روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی،نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان و علمای شیعه و اهل سنت هرمزگان و قشم در شهر لافت قشم برگزار شد.




نظرات کاربران