کتاب «بررسی حکم فقهی ساخت بنا و کیفیت آن در اماکن حج» منتشر شد کتاب «بررسی حکم فقهی ساخت بنا و کیفیت آن در اماکن حج» منتشر شد کتاب «بررسی حکم فقهی ساخت بنا و کیفیت آن در اماکن حج» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «بررسی حکم فقهی ساخت بنا و کیفیت آن در اماکن حج» منتشر شد کتاب «بررسی حکم فقهی ساخت بنا و کیفیت آن در اماکن حج» منتشر شد کتاب «بررسی حکم فقهی ساخت بنا و کیفیت آن در اماکن حج» منتشر شد کتاب «بررسی حکم فقهی ساخت بنا و کیفیت آن در اماکن حج» منتشر شد کتاب «بررسی حکم فقهی ساخت بنا و کیفیت آن در اماکن حج» منتشر شد

کتاب «بررسی حکم فقهی ساخت بنا و کیفیت آن در اماکن حج» منتشر شد

کتاب «بررسی حکم فقهی ساخت بنا و کیفیت آن در اماکن حج» ، کوششی در جهت شناسایی و تبیین حکم فقهی ساخت بنا و کیفیت آن در مشاعر حج است.

یکی از مشکلات ادای مناسک حج، ازدحام جمعیتی است که در مشاعر حج ایجاد می‌شود. به نظر می‌رسد یکی از بهترین و اساسی‌ترین راهکارهای برطرف نمودن این مشکل، توسعه مشاعر حج و ساخت بناهای دائمی و مناسب برای اسکان حجاج در این مشاعر است.؛ ساختمان‌هایی که بتوانند بدون اشغال مساحت زیاد، جمعیت فراوانی را در خود جای دهد.


کتاب «بررسی حکم فقهی ساخت بنا و کیفیت آن در اماکن حج»  تحقیق و پژوهشی در صدد پاسخ به این سؤال است که از نظر فقهی ساخت بنا در این اماکن چه حکمی دارد و بنا بر قول به جواز ساخت بنا در این اماکن، چه شرایط و کیفیاتی در این ساختمان‌ها از نظر فقهی معتبر است. کشف پاسخ این سؤال می‌تواند به متولیان برگزاری مراسم حج کمک کند تا تصمیم مناسبی برای رفع مشکل ازدحام بگیرند و با تهیه امکانات مناسب، حجاج را در انجام هرچه بهتر این فریضه الهی یاری کنند.


نویسنده در این کتاب تلاش کرده است با واکاوی ادله، حکم انواع اراضی و ساخت بنا در آن و شیوه ساخت و صحت و مشروعیت آن را روشن کند. 


این کتاب به نویسندگی حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبدی، در گروه فقه و حقوق پژوهشکده حج و زیارت تهیه و توسط نشر مشعر در مهر ماه ۱۴۰۰ در ۱۴۸ صفحه و در قطع وزیری منتشر شده است.




نظرات کاربران