اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت

اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت

مراسم اختتامیه سی و‌پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و شماری از علمای کشورهای اسلامی برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان» امروز با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و شماری از علمای کشورهای اسلامی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.


در این کنفرانس هشت محور، جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم، آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیری و افراطی گری، همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات، احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین، تبیین امت واحده و اتحادیه کشور‌های اسلامی، فلسطین و مقاومت اسلامی مورد بحث و بررسی اندیشمندان قرار گرفت.



هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکار‌های عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه کار‌های مناسب در این خصوص بود.


در این کنفرانس ۵۱۴ سخنرانی شامل ۲۳۰ سخنرانی با حضور ۵۲ مهمان از ۱۶ کشور به صورت حضوری و ۱۸۰ سخنران نیز از شخصیت های فرهنگی و سیاسی داخل کشور ارائه شد. همچنین ۲۴ نشست وبیناری برای این دوره از کنفرانس تدارک دیده شده بود که هر نشست با حضور ۱۵ سخنران از شخصیت های جهان اسلام برگزار شد. مجموعه افراد خارجی از ۳۹ کشور جهان در این نشست‌ها و به طور کلی کنفرانس حضور داشتند.


کنفرانس سی و پنجم که از ۲۷ مهر ماه به صورت حضوری و مجازی برگزارشد، دارای ۲ بخش علمی و اجرایی بود که در بخش اجرایی کارگروه های محتوا و اطلاعات ملی، محتوا و اطلاعات بین المللی، تدوین و تولید و کارگروه رسانه و تبلیغات فعالیت کردند.




نظرات کاربران