سرنوشت صدها زندانی سعودی همچنان در هاله‌ای از ابهام سرنوشت صدها زندانی سعودی همچنان در هاله‌ای از ابهام سرنوشت صدها زندانی سعودی همچنان در هاله‌ای از ابهام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرنوشت صدها زندانی سعودی همچنان در هاله‌ای از ابهام سرنوشت صدها زندانی سعودی همچنان در هاله‌ای از ابهام سرنوشت صدها زندانی سعودی همچنان در هاله‌ای از ابهام سرنوشت صدها زندانی سعودی همچنان در هاله‌ای از ابهام سرنوشت صدها زندانی سعودی همچنان در هاله‌ای از ابهام

سرنوشت صدها زندانی سعودی همچنان در هاله‌ای از ابهام

در پی ممانعت مسئولین سعودی در اعطای اطلاعاتی در رابطه با سعودی‌های بازداشت شده، نگرانی نسبت به سرنوشت این افراد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از تسنیم، صفحه "معتقلی الرای" در فضای مجازی که مسایل بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی در بند زندان‌های عربستان سعودی را پیگیری می‌کند، نسبت به ابهام آفرینی مسئولین ریاض در قبال سرنوشت صدها نفر از این بازداشت شدگان ابراز نگرانی کرد.


این صفحه در توییتی در این رابطه تاکید کرد: عربستان سعودی حاضر به اعطای اطلاعاتی در رابطه با سرنوشت صدها نفر از افرادی که به دلیل ابراز عقیده بازداشت و زندانی شده‌اند، نیست.


در ادامه این گزارش آمده است: اطلاعاتی در رابطه با شرایط بازداشت این افراد وجود ندارد و احتمالا هم‌اکنون در معرض شکنجه شدید و حتی قتل قرار بگیرند.


این صفحه در توییت دیگری هم با نام بردن از دکتر عبدالعزیز الزهرانی استاد دانشکده ادبیات دانشگاه ملک سعود نوشت: دکتر الزهرانی در سپتامبر 2017 توسط سرویس‌های امنیتی دستگیر شد و از آن زمان به بعد اطلاعی در رابطه با مکان یا شرایط نگهداری وی وجود ندارد.


همچنین سرویس‌های امنیتی یک جوان به نام محمد سایر عبید الغیدانی را ماه می 2021 به دلیل چند توییت بازداشت کردند و از آن زمان به بعد هیچ اطلاعی از سرنوشت وی موجود نیست.




نظرات کاربران