شیخ زکزاکی خواستار وحدت در نیجریه شد

شیخ ابراهیم الزکزاکی ، رهبر جنبش اسلامی در نیجریه از همه نیجریه ای ها درخواست کرد که با وجود تفاوت قومیت ، دین و زبان با هم متحد شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از  theeagleonline»، شیخ ابراهیم الزکزاکی  رهبر جنبش اسلامی در نیجریه از همه نیجریه ای ها درخواست کرد که با وجود تفاوت قومیت ، دین و زبان با هم متحد شوند.


زکزاکی در بیانیه ای که «عبدالهی موسی»، دبیر مجمع علمی جنبش اسلامی در نیجریه با عنوان «عید المولود ، فصل وحدت» به مناسبت عید میلاد پیامبر اکرم (ص) منتشر کرد درخواست وحدت میان همه مردم در کل کشور را ارائه داد.


در این بیانیه آمده است که این ماه برای مسلمانان و بطور کلی همه جامعه بشریت ماه خاصی است زیرا ماه تولد حضرت محمد (ص) است که در برابر استبداد ایستاد و برای عدالت مبارزه کرد.


این بیانیه افزود: رهبر ما ، شیخ ابراهیم الزکزاکی  که تقریبا سه ماه پیش از بازداشت غیرقانونی آزاد شد از امت مسلمان به طور خاص و ملت به طور کلی می خواهد که علی رغم اختلافاتی که میانشان وجود دارد  با وحدت زندگی کنند.


بر اساس این بیانیه شیخ زکزاکی تاکید کرده است که نقاط همگرایی بسیار بیشتر از نقاط اختلاف میان افراد در یک جامعه است.


زکزاکی همچنین از مسلمانان خواست با یکدیگر متحد شوند تا طرح کاشتن بذر اختلاف بین امت اسلامی از سوی دشمنان اسلام را شکست دهند.




نظرات کاربران