الجبری از جنایات هولناک بن‌سلمان پرده برداشت الجبری از جنایات هولناک بن‌سلمان پرده برداشت الجبری از جنایات هولناک بن‌سلمان پرده برداشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
الجبری از جنایات هولناک بن‌سلمان پرده برداشت الجبری از جنایات هولناک بن‌سلمان پرده برداشت الجبری از جنایات هولناک بن‌سلمان پرده برداشت الجبری از جنایات هولناک بن‌سلمان پرده برداشت الجبری از جنایات هولناک بن‌سلمان پرده برداشت

الجبری از جنایات هولناک بن‌سلمان پرده برداشت

اظهارات مشاور امنیتی سابق سعودی درباره جنایات حکومت ریاض درِ بسته را روی بسیاری از سوالات و ابهاماتی درخصوص دلایل فرارش از کشور و بازداشت دو فرزندش توسط ولیعهد، باز می‌کند.

 


 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از العالم، "سعد الجبری" در گفت‌وگو با شبکه خبری "سی بی اس" آمریکا سکوت خود را شکست تا زنگ خطر قاتل روانی در خاورمیانه را به صدا درآورد که تهدیدی برای مردم خود، آمریکایی‌ها و کل کره زمین است.


الجبری با باور به تجربیاتی که با خاندان حاکم در عربستان سعودی دارد، تأکید می‌کند که بن سلمان یک بیمار روانی است که همدردی نمی‌کند و از تجربه خود درس نمی‌گیرد و اطرافیانش شاهد جنایات انجام شده توسط این قاتل علیه شهروندان و دیگران بودند.


این مقام سابق سعودی ولیعهد را متهم کرد که در تلاش برای ترور وی تیمی را به کانادا فرستاده و دو فرزندش "ساره و عمر" را در عربستان بازداشت کرده است. او توضیح داد که دولت کانادا به وی "هشدار داده شده به هیچ ساختمان دیپلماتیک عربستان در کانادا نزدیک نشوم و به کنسولگری یا سفارت نروم." او با اشاره به کشته شدن "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در 2 اکتبر 2018 ، گفت: "وقتی من علت آن را پرسیدم؟ آنها گفتند که او را کشتند و تو در صدر لیست هستی."


الجبری با بیان اینکه محمد بن‌سلمان از اطلاعاتی که او دارد، می‌ترسد، گفت: "من پیش بینی می‌کنم که روزی کشته شوم. این مرد تا من را مرده نبیند آرام نمی‌گیرد. او همچنین دو نسخه فیلم ضبط‌شده دارد که پرده از جنایات خاندان سعودی برمی‌دارد. الجبری در این گفت‌وگو از جزئیات ملاقاتی در سال 2014 خبر داد که در آن شاهزاده بن سلمان به محمد بن نایف، رئیس وقت سازمان اطلاعات گفت "می‌خواهم ملک عبدالله را ترور کنم، من یک انگشتر سمی از روسیه دارم و کافی است که با او دست بدهم و کار تمام می‌شود."


این سناریوی جدید از سناریوهای خطرناکی است که ولیعهد سعودی علیه منتقدان و مخالفان خود اجرا می‌کند، و همین امر نشان می‌دهد که محمد بن‌سلمان در نتیجه سیاست‌های غلطش که در عربستان و در سطح منطقه دنبال می‌کند، وارد مرحله جدیدی از چالش‌ها شده است.




نظرات کاربران