همایش عشق به پیامبر اعظم(ص) در پاکستان برگزار شد

رهبران مذاهب اسلامی در پاکستان، روسای احزاب و اندیشمندان درهمایش عشق به پیامبر اعظم(ص) با اعلام همبستگی و یکپارچگی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و مقابله با دشمنان مشترک و توطئه ضدتقریب، تاکید کردند: رمز پیروزی بر چالش‌ها و سربلندی مسلمانان در نفی افراط‌گرایی، برائت از تفرقه و نگاه وحدت آفرین در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایرنا، همزمان با هفته وحدت و فرارسیدن ۱۷ ربیع الاول فرخنده میلاد حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام صادق(ع) همایش گرامیداشت این رویداد تاریخی به میزبانی رهبران ارشد از گروه‌های شیعه و اهل تسنن در شهر اسلام‌آباد روز یکشنبه(۲ آبان ماه) برگزار شد.


این همایش ملی با عنوان «عشق به پیامبر اعظم(ص)؛ مرکز وحدت مسلمانان» به میزبانی مشترک «شورای همبستگی ملی» و حزب مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان در تالار بزرگ همایش‌های پایتخت پاکستان شکل گرفت.


همچنین چهره‌های برجسته سیاسی و مذهبی پاکستان، رهبران مذاهب اسلامی، اندیشمندان این کشور به ویژه «پیر نورالحق قادری» وزیر امور مذهبی پاکستان در این رویداد حضور یافتند و اراده مستحکم و هدف مشترک رهبران مذاهب اسلامی این کشور برای ترویج وحدت و آمادگی برای مقابله مشترک با چالش‌ها را ستودند.


دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین، از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان در این همایش سخنرانی کرد و گفت: «شیعه و سنی دو بازوی قوی و جدانشدنی اسلام هستند و هرگونه حرکت برای لطمه زدن به این موقعیت به مثابه دشمنی با ارزش‌های اسلامی، تخریب صلح و برادری میان ملل مسلمان خواهد بود».


حجت‌الاسلام «راجا ناصر عباس جعفری» اظهار کرد: سیره، اخلاق حسنه و منویات رسول مهربانی‌ها به ویژه نگاه دلسوزانه ایشان به هم‌نوعان خود، عامل اصلی ترویج اسلام و گسترش جهانی این دین مبین بود.


وی تاکید کرد: مسلمانان جهان "نه" بزرگ و یکپارچه به افراط، حامیان تفرقه و نفرت‌پراکنی گفته‌اند و ما نیز باید با همین رویکرد رو به جلو حرکت می‌کنیم و ضمن مقابله با تروریسم و دشمنان مشترک، سبب توسعه، رفاه و سعادت ملت‌های اسلامی خواهیم شد.


مسئولان شورای همبستگی ملی، ائتلافی از ۳۵ گروه سیاسی و مذهبی پاکستان نیز با تاکید بر لزوم تقویت وحدت جهان اسلام و شناسایی عناصر نفرت پراکنی در جوامع، تاکید کردند: تقویت درونی اتحاد و انسجام، گام اصلی و اجتناب ناپذیر برای خنثی سازی توطئه دشمنان است.



پیر نورالحق قادری وزیر امور مذهبی دولت پاکستان به عنوان مهمان ویژه همایش هفته وحدت، از تلاش علمای مذاهب اسلامی به ویژه میزبانان این همایش قدردانی کرد و افزود: دولت پاکستان ، متعهد به ترویج آزادی مذهبی و تعامل با ذی نفعان دینی و مذهبی برای صلح و برادری در کشور است.


وی خاطرنشان کرد: نفرت پراکنی و دامن زدن به اختلافات، ترفند قدیمی و اما کلیدی دشمنان وحدت جهان اسلام است و باید برای دفع این پدیده شوم دست به دست هم دهیم و یکصدایی تمام ملل اسلامی برای وحدت و برائت از عاملان تفرقه را منعکس سازیم.


وزیر امور مذهبی پاکستان با انتقاد از رویکرد حاکمان کشورهای غربی در قبال اسلام‌هراسی و لزوم وحدت جهان اسلام علیه اقدامات موهن افراط گرایان در کشورهای غربی، خواستار تدوین و اجرای یک راهبرد مشترک از سوی حاکمان مسلمان برای مقابله با اقدامات شیطانی اسلام‌هراسی شد.




نظرات کاربران