کتاب «الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی» منتشر شد کتاب «الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی» منتشر شد کتاب «الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی» منتشر شد کتاب «الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی» منتشر شد کتاب «الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی» منتشر شد کتاب «الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی» منتشر شد کتاب «الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی» منتشر شد

کتاب «الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی» منتشر شد

کتاب «الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی؛ الگوی نظری، مداخله درمانی و سنجش تجربی» تألیف حمزه عبدی، از سوی پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، تمایل به زندگی خوب و با سعادت جزء مسائل رایج انسان است. چگونگی حرکت به سوی زندگی خوب تحت تأثیر ابعاد مختلف روانی انسان است. این حرکت می‌تواند تحت تأثیر شناخت‌ها، عواطف، نیازها، انگیزه‌ها و رغبت‌ها باشد.


نویسنده معتقد است: تنظیم رغبت یکی از توانمندی‌های انسان است که می‌تواند در دستیابی به اهداف، تنظیم نیروی درونی، تجربه حال خوب و دستیابی به سعادت دائمی مؤثر باشد.


تنظیم رغبت در روان شناسی به طور معمول ذیل موضوع انگیزش و هیجان و در مباحث دینی ذیل موضوع زهد جای می‌گیرد. کارکرد زهد، تنظیم رغبت است. زهد، رغبت‌های اینجا و اکنونی اهل ایمان را با اهداف غایی که سعادت واقعی انسان در آن است، تنظیم می‌کند.


در کتاب حاضر تلاش شده است به مفهوم زهد در سه سطح مفهوم سازی، ساخت پرسشنامه و طراحی پروتکل درمانی بپردازد تا از این رهگذر گامی در جهت ایجاد گفتمان مشترک دین و روان شناسی برداشته شود.


با توجه به این رویکرد، پژوهش حاضر در ۴ فصل سامان یافته که به قرار ذیل است:


فصل اول: زهد و تنظیم رغبت (چیستی)


فصل دوم: الگوی پیشنهادی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد (چگونگی)


فصل سوم:علت تأثیر گذاری الگوی تنظیم رغبت (چرایی)


فصل چهارم: اندازه گیری تنظیم رغبت


کتاب «الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی» تألیف حمزه عبدی از سوی پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی، به زبان فارسی، در قطع وزیری، در ۱۴۳ صفحه به نگارش درآمده است و در سال ۱۴۰۰ با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران