بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت 
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت 
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت 
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت 
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت 
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت 
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت


بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت آورده است: بی‌شک تنزل دادن سخنان مرجعیت معظم، به پایین‌ترین سطح کنش‌های سیاسی جفا به اسلام، انقلاب و مرجعیت دینی است.

در پی انتشار مطلبی اهانت آمیز که در برخی سایت‌ها منتشر شده است، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای، اهانت به ساحت مرجعیت را محکوم کرد.


در نسخه‌ای از این بیانیه که عصر پنج شنبه در اختیار خبرگزاری ها قرار گرفت، آمده است: مرجعیت در قاموس سیاسی و اجتماعی شیعه دارای جایگاهی رفیع می‌باشد و پاسداشت آن، تجلیل از مقام انبیای عظام و تکریم علم و دین است.


بیانیه ادامه یافته است: یادداشت انتقادی یکی از نویسندگان در نقد سخنان حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تحلیلی غیرمنصفانه بود، مرور مواضع قاطع و انقلابی آن مرجع معظم این حقیقت را آشکار می‌سازد که ایشان فراتر از اختلافات و نگاه‌های سیاسی جناحی موضع می‌گیرند و با شناخت و بصیرت انقلابی در راستای اهداف انقلاب اسلامی به مسائل جامعه ورود پیدا می‌کنند، بی‌شک تنزل دادن سخنان مرجعیت معظم، به پایین‌ترین سطح کنش‌های سیاسی جفا به اسلام، انقلاب و مرجعیت دینی است.


بیانیه می‌افزاید: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با سوابق درخشانی همچون حضور در مبارزات سیاسی ضد رژیم منحوس پهلوی، حضور در حلقه اصحاب خاص حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی همراهی با حضرت امام خمینی در مبارزات نهضت اسلامی و پس از انقلاب نیز با عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و دبیری شورای نگهبان، حمایت و همراهی همیشگی خود را با نظام و انقلاب اسلامی نشان داده است.


در ادامه آمده است: امروز نیز ایشان با شناخت از اقتضائات و نیازهای کشور به رفع مشکلات معیشتی اشاره داشته و می‌فرمایند: باید با تمام کشورهای دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشته باشیم، شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید، با حفظ منافع کشور و با عزت با جهان در ارتباط باشیم.


بیانیه حاکی است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر حفظ احترام مرجعیت دینی و پاسداشت جایگاه آن مرجع عالیقدر که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای نیز بوده است، اعلام می‌دارد:


لازم است اصحاب قلم در هر فعل و قولی، شان عظیم مرجعیت را ارج نهاده و با عدالت، انصاف و تقوا قلم بزنند.


در بخشی از این بیانیه خاطرنشان شده است: مراجع بزرگوار ما با بصیرت و علم سخن می‌گویند و بر اساس تکلیف الهی و خیرخواهی برای نظام اسلامی قدم بر می‌دارند، سخنان آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تاکید بر سیاست نظام در ارتباط حکیمانه، عزتمندانه و بر اساس مصالح کشور و منافع مردم با دنیاست.


بیانیه در خاتمه ابراز امیدواری کرده است که همگان با رعایت اخلاق رسانه‌ای و آداب اسلامی در راستای حفظ منافع کشور قلم‌زده و از تکمیل پازل دشمن و ایجاد اختلاف و دودستگی در جامعه بپرهیزند.


هرگونه اهانت به ساحت مرجعیت محکوم است


مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز در بیانیه ای آورده است: حوزه‌های علمیه ضمن دعوت همه نخبگان، سیاستمداران و اهالی رسانه و فرهنگ به همدلی و هم افزایی و تبعیت از تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مسیر پرپیچ و خم گذر از مشکلات کشور، هرگونه تعرض به ساحت مرجعیت را محکوم کرده، از مسئولان محترم، و هم ارباب رسانه انتظار دارد زمینه‌های اینگونه اقدامات را برطرف نمایند.


در این بیانیه آمده است: مرجعیت در اندیشه اسلامی و مکتب اهل‌بیت (ع) از جایگاهی رفیع و با عظمت برخوردار است و صیانت از آن وظیفه شرعی و انقلابی و ملی همگان است و همواره امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید داشته‌اند، مراجع تقلید شیعه همواره در طول تاریخ پر از فراز و نشیب جامعه اسلامی، در دفاع از کیان اسلام، ارزش‌های اسلامی و مکتبی و حقوق و منافع مردم مسلمان و ملت ایران پیشرو بوده، با بصیرت، آگاهی و دلسوزی نسبت به حل مشکلات، نقش خویش را مجاهدانه ایفا کرده و می‌کنند و خاطرات فراوانی در اذهان مردم متدین ایران از این نقش‌آفرینی‌های به هنگام نقش بسته و به یادگار مانده است.


بیانیه می‌افزاید: در این روزها، واکنش ناروا و دور از انصاف نسبت به دیدار یکی از قله‌های علمی حوزه‌های علمیه و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی که سابقه‌‌ای درخشان و دیرین و پرافتخار در خدمت به اسلام عزیز و حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی و مکتب جعفری داشته‌اند و از باب خیرخواهی و دلسوزی نسبت به وضعیت اقتصادی و فشارهای کمرشکن به مردم، کارگزاران نظام را به حل مشکلات اقتصادی و راه‌های آن توصیه کرده‌اند موجب تاسف و تاثر حوزه‌های علمیه می‌باشد.


در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: حوزه‌های علمیه ضمن دعوت همه نخبگان، سیاستمداران و اهالی رسانه و فرهنگ به همدلی و هم افزایی و تبعیت از تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مسیر پرپیچ و خم گذر از مشکلات کشور، هرگونه تعرض به ساحت مرجعیت را محکوم کرده، از مسئولان محترم، و هم ارباب رسانه انتظار دارد زمینه‌های اینگونه اقدامات را بر طرف نمایند.


گفتنی است: در پی سخنان اخیر آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید مقیم قم در خصوص گرانی و روابط خارجی، یادداشتی در یکی از تارنماهای خبری منتشر شد که تعابیر متفاوتی از جمله «تحلیل سراپا غلط» را درباره آن بکار برده بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران