کتاب «حقوق اهل‌بیت(ع) در قرآن و روایات» منتشر شد کتاب «حقوق اهل‌بیت(ع) در قرآن و روایات» منتشر شد کتاب «حقوق اهل‌بیت(ع) در قرآن و روایات» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «حقوق اهل‌بیت(ع) در قرآن و روایات» منتشر شد کتاب «حقوق اهل‌بیت(ع) در قرآن و روایات» منتشر شد کتاب «حقوق اهل‌بیت(ع) در قرآن و روایات» منتشر شد کتاب «حقوق اهل‌بیت(ع) در قرآن و روایات» منتشر شد کتاب «حقوق اهل‌بیت(ع) در قرآن و روایات» منتشر شد

کتاب «حقوق اهل‌بیت(ع) در قرآن و روایات» منتشر شد

کتاب «حقوق اهل‌بیت در قرآن و روایات» به قلم ابراهیم شفیعی سروستانی به چاپ رسیده است.

کتاب «حقوق اهل‌بیت در قرآن و روایات» که به قلم ابراهیم شفیعی سروستانی است به تازگی از سوی مؤسسه موعود عصر(عج) به چاپ رسیده است.


اهل‌بیت(ع) محور تفکر شیعی هستند و از این‌رو در این تفکر، با محوریت این خاندان، عقاید، احکام، فرهنگ و آداب ویژه‌ای شکل‌گرفته است که ولایت، اطاعت، محبت، اقتدا، زیارت، صلوات و انتظار از آن جمله است. علمای بزرگوار شیعه در طول بیش ‌از هزار سالی که از غیبت کبرای امام عصر(عج) می‌گذرد، با مجاهدت خود، این باورها و سنت‌ها را به عنوان میراث شیعی برای ما حفظ کرده و موجب شکل‌گیری جامعه شیعی با هویتی متمایز از دیگر جوامع اسلامی شده‌اند. اکنون زمان آن است که این مجموعه ارزشمند از باورها و سنت‌ها که می‌توان آن‌ها را ذیل عنوان «حقوق اهل‌بیت(ع)» خلاصه کرد را به نسل‌های جوان شیعه منتقل نمود.


بر این اساس نویسنده در این کتاب با مبنا قرار دادن قرآن و روایات، همه آنچه را که یک شیعه معتقد در ارتباط با اهل‌بیت(ع) باید به آن‌ها توجه کند و در نظر و عمل بدان‌ها پایبند باشد ذیل عنوان حقوق اهل‌بیت(ع) گردآوری، بررسی و تحلیل کرده است.


در این کتاب بیست حق از حقوق اهل‌بیت(ع) به استناد آیات و روایات بررسی و تحلیل شده است. بی‌تردید با توجه به جایگاه و نقش خاندان عصمت و طهارت(ع) در زندگی هر یک از ما و وظایف و تکالیفی که نسبت به این خاندان بر دوش داریم، همه ما نیازمند شناختن حقوق آنان و بیش از آن، ادای این حقوق هستیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران