گرامیداشت یاد شهدای کفر قاسم در فلسطین

شصت و پنج سال از جنایت رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی دفاع کفر قاسم می گذرد و امروز (جمعه) هزاران فلسطینی یاد شهدای این حادثه خونین را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری ها، راهپیمایی در شهر "کفر قاسم" در شمال فلسطین برگزار شد و شرکت کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های سیاه و پرچم فلسطین این روز را گرامی داشتند.


راهپیمایان با حمل دست نوشته‌ای با مضمون "شصت وپنجمین سالگرد کشتار کفرقاسم، هرگز صلح نخواهیم کرد، هرگز نخواهیم بخشید" و نیز در دست داشتن تصاویر شهدای این کشتار دست‌جمعی اعتراض خود را به رفتار ددمنشانه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.


شهروندان فلسطینی از رژیم صهیونیستی خواستند که مسئولیت خود در کشتار واقعه کفرقاسم که ۲۹ اکتبر ۱۹۵۶ میلادی صورت گرفت، بپذیرد.


پلیس مرزی رژیم صهیونیستی در شهر کفر قاسم که در شمال سرزمین‌های اشغالی واقع شده است، با سلاح گرم یورش بردند که در نتیجه آن ۴۹ فلسطینی از جمله ۲۳ کودک شهید شدند.


کنیست رژیم صهیونیستی در همین راستا روز چهارشنبه طرح این که اسرائیل مسئولیت خود را در این کشتار به رسمیت بشناسد، رد کرد.


عادل بدیر شهردار کفر قاسم در جمع معترضان گفت که یاد این شهدا ما را  دور یکدیگر جمع کرده است.


به گفته تاریخ نویسان و پژوهشگران، هدف رژیم صهیونیستی از به راه اداختن کشتار کفر قاسم این بود که به سبک و سیاق کشتار دیریاسین، شهروندان فلسطینی ساکن در سرزمین‌های اشغالی را با ارعاب مجبور به کوچ کند که در این امر شکست خورد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران