پژوهشی در آیات اماکن و معارف مکه و مدینه پژوهشی در آیات اماکن و معارف مکه و مدینه پژوهشی در آیات اماکن و معارف مکه و مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پژوهشی در آیات اماکن و معارف مکه و مدینه پژوهشی در آیات اماکن و معارف مکه و مدینه پژوهشی در آیات اماکن و معارف مکه و مدینه پژوهشی در آیات اماکن و معارف مکه و مدینه پژوهشی در آیات اماکن و معارف مکه و مدینه

پژوهشی در آیات اماکن و معارف مکه و مدینه

کتاب «آیات اماکن و معارف مکه و مدینه» که در گروه اخلاق و اسرار پژوهشکده حج و زیارت تهیه شده است، به همت نشر مشعر منتشر شد.

بخشی از آیات قرآن کریم دارای شأن نزول خاصی از نظر زمانی و مکانی است، که بر اساس حوادثی که برای مسلمانان رخ می‌داد و یا سؤالی به وجود می آمد نازل و تکلیف آنان را تعیین می کرد.


بخشی از این آیات درباره حوادث، معارف و اماکنی نازل شده است که با سرزمین وحی ارتباط مستقیم دارند و یا برای این سرزمین و مردم آن دارای اهمیت خاصی بوده است.


برای معرفی و آشنایی بیشتر با این آیات و اماکن، کتاب «آیات اماکن و معارف مکه و مدینه» در گروه اخلاق و اسرار پژوهشکده حج و زیارت تهیه و به همت نشر مشعر در مهر ماه ۱۴۰۰ در ۶۸ صفحه در قطع رقعی منتشر شده است.


مسجد قبا، مسجد مباهله، مسجد قبلتین، منطقه احد، منطقه بدر و غزوه‌های بنی نضیر، بنی قریطه، احد، احزاب و تبوک اماکنی در مدینه هستند که آیاتی مرتبط با آنها نازل شده است. مسجدالحرام، مواقف شریفه، اعمال حج، غار حرا و غار ثور و ... نیز اماکنی در مکه هستند که آیاتی مرتبط با آنها نازل شده است.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران