چاپ جدید کتاب چاپ جدید کتاب چاپ جدید کتاب بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چاپ جدید کتاب چاپ جدید کتاب چاپ جدید کتاب چاپ جدید کتاب چاپ جدید کتاب

چاپ جدید کتاب "تاریخ و آثار اسلامی مکه مکرمه و مدینه منوره"

ویراست جدیدی از کتاب "تاریخ و آثار اسلامی مکه مکرمه و مدینه منوره" که دربردارنده اطلاعات و آمارهای به‌روز درباره اماکن مکه و مدینه است، توسط پژوهشکده حج و زیارت منتشر شد.

مکه مکرمه و مدینه منوره هر سال شاهد حضور میلیونی زائران بیت الله الحرام و مرقد مطهر نبوی است. در این کانون‌هاس مقدس و نیز بین الحرمین، آثار اسلامی بسیاری وجود دراد که نه تنها باید به خوبی به زائران شناسانده شوند، بلکه شناخت تمام این میراث گرانسنگ اسلامی برای مسلمانان ضرورت دارد. ازاین‌رو آثار درخور توجهی در این زمینه نوشته شده است که از آن جمله می‌توان به کتاب تاریخ و آثار اسلامی مکه مکرمه و مدینه منوره اشاره کرد که حاصل تلاش آقای دکتر اصغر قائدان است که بارها نیز تجدید چاپ شده است.


به تازگی با تلاش گروه تاریخ و سیره پژوهشکده حج و زیارت، این اثر بازبینی شده و همراه با اطلاعات و آمارهای جدید تهیه و منتشر شده است. از امتیازات چاپ جدید، به‌ روزرسانی برخی توسعه‌ها و زیرساخت‌ها در حرمین، مانند مشاعر و حمل‌ونقل است.


این کتاب شامل دو بخش است. بخش نخست آن در نُه فصل به تاریخ و آثار اسلامی مکه مکرمه و نیز آثار اسلامی بین آن شهر و مدینه منوره پرداخته است؛ بخش دوم نیز در هفت فصل به آثار اسلامی مدینه منوره اختصاص یافته است.


کتاب "تاریخ و آثار اسلامی مکه مکرمه و مدینه منوره" نوشته دکتر اصغر قائدان به همت نشر مشعر در ۴۵۶ صفحه و در قطع وزیری منتشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران