جشنواره قرآنی «ترنم وحی» در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد

مراسم افتتاحیه مرحله نیمه نهایی دومین دوره جشنواره قرآنی «ترنم وحی» در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه (س)برگزار شد.

مراسم افتتاحیه مرحله نیمه نهایی دومین دوره جشنواره قرآنی «ترنم وحی» شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.


در این مراسم که با حضور جمعی از اساتید و فعالان قرآنی،نخبگان، قاریان و حافظان از جمله علی علیزاده، حمید شاکرنژاد و بهرامی قاریان بین‌المللی قرآن کریم و نیز با حضور زائرین حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، قاریان نوجوان راه‌یافته به مرحله نیمه نهایی، که از مشهد، تهران و قم بودند، آیاتی از قرآن کریم تلاوت کردند.


 حجت‌الاسلام والمسلمین حکیمی استاد قرآن کریم در این مراسم گفت: نعمت قرآن کریم را با حضور در محافل قرآنی و شنیدن تلاوت‌های آن، قدر بدانیم.


وی در ادامه به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر فرمود:« یا بنی لا تغفل عن قراءه القرآن فان القرآن یحیی القلب و ینهی عن الفحشاء و المنکر و البغی؛ فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زیرا که قرآن دل را زنده می‌کند و از فحشاء و زشتی و ستم باز می‌دارد.


حکیمی به آثار حفظ قرآن کریم از سنین کودکی اشاره و اظهار کرد: جوانان مومنی که قرآن می‌خوانند، قرآن با گوشت و خون آن‌ها آمیخته می‌شود این بدان معناست که نشست و برخاست آنان قرآنی و روحیه آنان با آموزه‌های قرآن عجین می‌شود.


وی ادامه داد: بسیاری از چهره‌های قرآنی با توسل به اهل بیت(ع) به جایگاه والا رسیدند و موفق به حفظ قرآن کریم شدند؛ ما باید از اهل بیت(ع) بخواهیم که قرآنی‌تر باشیم.


گفتنی است ، مرحله ابتدایی دومین دوره جشنواره قرآنی ترنم وحی ژس ازبیش از یک‌ماه برگزاری در شهرمشهد مقدس به استان قم رسیده است.




نظرات کاربران