حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

دین را نمی شود هر گونه که بخواهیم تفسیر کنیم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

دین را نمی شود هر گونه که بخواهیم تفسیر کنیم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

دین را نمی شود هر گونه که بخواهیم تفسیر کنیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

دین را نمی شود هر گونه که بخواهیم تفسیر کنیم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

دین را نمی شود هر گونه که بخواهیم تفسیر کنیم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

دین را نمی شود هر گونه که بخواهیم تفسیر کنیم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

دین را نمی شود هر گونه که بخواهیم تفسیر کنیم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

دین را نمی شود هر گونه که بخواهیم تفسیر کنیم
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

دین را نمی شود هر گونه که بخواهیم تفسیر کنیم

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت نادیده گرفتن بعد غضب خدا را اشتباه راهبردی و خطرناک در تربیت اسلامی دانست و گفت: اینکه کسی بگوید در عالم قیامت مشرکین و مستکبرین هم ممکن است هدایت شوند مستند نیست و برعکس آن است که دنیا دار عمل است؛ این حرف‌ها ممکن است باعث سست شدن انسان‌ها در عمل به دین شود و لاابالی‌گری را ترویج کند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی جشن همراهی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تبریک ایام ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم و گرامیداشت روز مبارزه با استکبارجهانی ، اظهار کرد: دعا می‌کنیم خداوند مستکبران را خوار و ذلیل و مستضعفان عالم را سر بلند کند و در ظهور امام زمان(عج) که مدافع مستضعفان عالم هستند تعجیل کند.


وی در تفسیر آیات ۲۰۹ و ۲۱۰ سوره مبارکه بقره گفت: خداوند در آیه ۲۰۸ می‌فرماید ای مؤمنین همه تسلیم خدا باشید و با هم با سلم و خوبی زندگی کنید و دنبال شیطان نروید و آیات بعدی یک نوع تهدید است زیرا خداوند هم رحیم و هم شدید العقاب است و در برخی موارد برای تربیت، انسان را تهدید کرده است.


استاد حوزه علمیه نادیده گرفتن بعد غضب خدا را اشتباه راهبردی و خطرناک در تربیت اسلامی دانست و گفت: اینکه کسی بگوید در عالم قیامت هم مشرکان و مستکبران ممکن است هدایت شوند این حرف مستند نیست و برعکس آن است که دنیا دار عمل است و این حرف ممکن است باعث سست شدن انسان‌ها در عمل به دین شود و لاابالی گری را ترویج کند.


وی با بیان اینکه خداوند می فرماید ما هیچ کسی را که پیامبری به او نرسیده باشد مؤاخذه نمی‌کنیم، گفت: اگر ادله برای ما آمد و فهمیدیم که اسلام و خدا وجود دارد و به حق است اما عناد ورزیدیم و قبول نکردیم، خدا می فرماید که ما برخورد می‌کنیم با چنین شخصی و صریح قرآن است که مؤمن و کافر و نور و ظلمت مساوی نیستند و نمی‌شود ما جوری دین را تفسیر کنیم که بین شهید و کسی که او را کشته فرقی نباشد و این نهایت کج اندیشی در مباحث دینی است.


حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه خوف و رجا باید مساوی باشد گفت: خداوند می فرماید اگر بعد از اینکه قرآن و معجزه آمد و حرف پیامبر(ص) را شنیدید و گوش نکردید خدا عزیز و حکیم است و شما را مؤاخذه خواهد کرد.


وی با بیان اینکه برخی برای توجیه عمل خود حاضر هستند به انکار قرآن و پیامبر بپردازند، افزود: انکار قرآن و پیامبر کفر است ولی اگر حرف پیامبر و قرآن را انکار نکردیم و بگوییم که ما عمل نمی کنیم خود ما گناه کار هستیم و می توانیم از این گناه توبه کنیم و امید داریم که خدا هم توبه ما را بپذیرد.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند می‌فرماید انسان برای اینکه جلوی او باز باشد و راحت گناه کند قیامت را انکار می‌کند، گفت: طرف برای اینکه خمس ندهد اصل خمس را انکار می کند و می گوید آیه خمس در قران نیامده در حالی که حتی قران را از روی ترجمه هم یک بار نخوانده است.


وی افزود: ما قرآنی را قبول داریم که می فرماید هرچه پیامبر(ص) بگوید حرف خداست و باید آن را بپذیرید آنوقت طرف می گوید چرا اسم حضرت علی علیه السلام در قرآن نیامده است و از طرف دیگر یکی می خواهد این را به خیال خودش درست کند می گوید در قرآن آمده ولی حذف شده در حالی که در قران صریح امده است که خدا فرموده خود ما از قرآن محافظت می‌کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین رفیعی انکار حقیقت حجاب و خمس و یا واجبات دیگر را بدتر از انجام ندادن آن دانست و گفت: انکار حجاب و یا انکار خمس و … کفر است و گناه بدتری است از اینکه انسان بگوید من این را قبول دارم ولی کاهلی می کنم و عمل نمی کنم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران