همایش راه مشترک در حرم حضرت معصومه برگزار شد همایش راه مشترک در حرم حضرت معصومه برگزار شد همایش راه مشترک در حرم حضرت معصومه برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش راه مشترک در حرم حضرت معصومه برگزار شد همایش راه مشترک در حرم حضرت معصومه برگزار شد همایش راه مشترک در حرم حضرت معصومه برگزار شد همایش راه مشترک در حرم حضرت معصومه برگزار شد همایش راه مشترک در حرم حضرت معصومه برگزار شد

همایش راه مشترک در حرم حضرت معصومه برگزار شد

حجت الاسلام پناهیان در همایش راه مشترک در حرم حضرت معصومه با بیان اینکه وظیفه امروز ما جهاد تبیینی است، گفت: باید معارف اسلام را یاد بگیریم و جواب افرادی را که در فضای مجازی به دین حمله می کنند ، بدهیم تا بدانند که دین هنوز هم در میان نوجوانان و دانش آموزان مدافع دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به مناسبت ۱۳ آبان همایش «راه مشترک» ویژه نوجوانان پسر با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در شبستان شماره ۴ مسجد اعظم  در قم برگزار شد.


وی در این همایش با بیان اینکه قرآن صفت اصلی فرعون و فرعونیان را برتری جویی در زمین معرفی کرده است، اظهار کرد: امروز هم ما شاهد هستیم که آمریکا از هر راهی به دنبال برتری جویی در زمین است و می خواهد جوانان و نوجوانان از فرهنگ او تبعیت کنند و از طریق رسانه، فضای مجازی و بازی‌های رایانه ای فرزندان اقوام مختلف را هدف حمله فرهنگی خود قرار می‌دهند و در واقع می کشد.


حجت الاسلام پناهیان با اشاره به پیام مفصل امام خمینی در آبان ماه سال ۵۷ که فرمودند ای دانش آموزان آگاهانه به پا خیزید، افزود: یکی از پایه های اصلی پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ دانش آموزان و نوجوانان بودند که فرمودند دست استعمارگران را از سرزمین‌تان کوتاه کنید و اگر شده حتی مدارس را به تعطیلی بکشانید.


استاد حوزه علمیه دانش آموزان را یک از سپاهیان مؤثر امام خمینی(ره) در پیروز کردن انقلاب دانست و گفت: دانش آموزان در انقلاب اسلامی ایران نقش کلیدی داشتند.


وی دومین حادثه در ۱۳ آبان را تبعید امام خمینی از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳ دانست و گفت: علت این تبعید مخالفت امام خمینی(ره) با قانون کاپیتولاسیونی بود که به آمریکایی ها اجازه می داد هر کاری در ایران انجام دهند و هیچ کسی حق محاکمه آنها را نداشت که امام خمینی(ره) این قانون را ننگ ملت ایران می دانستند و معتقد بودند ملت ایران نباید زیر سلطه آمریکا هر ننگی را بپذیرد.


حجت الاسلام پناهیان سومین اتفاق ۱۳ آبان را تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ عنوان کرد و گفت: اسنادی که از این لانه جاسوسی بیرون آمد و به چاپ هم رسیده است بیانگر جنایات و توطئه هایی است که آمریکا در ایران داشته است و امام خمینی(ره) فرمودند که دانش آموزان باید این اسناد را مطالعه کنند تا بدانند که چه دشمنی دارند و نمی شود با چنین دشمنی حرف زد و آشتی کرد.


وی با بیان این که قرآن به ما اجازه آشتی با چنین دشمنی را نمی‌دهد، گفت: خداوند در قرآن دستور داده که با ائمه کفر بجنگید و دشمن خدا و خودتان را دوست نگیرید در حالی که آنها در چنین روزی دانش آموزان ما را کشتند و امام ما را تبعید کردند و پس از آن هم ضربه های زیادی به ما زدند و اموال ما را بلوکه کردند و سرداران ما را به شهادت رساندند.


استاد حوزه علمیه با بیان این که دیگر نباید کسی جرأت کند که بگوید با آمریکا مذاکره کنیم تا مشکلات ما برطرف شود، افزود: همه ما دیدیم که نتیجه ۸ سال مذاکره و رفاقت وزیر امور خارجه ما با وزیر امور خارجه آنها این شد که ۸۰ تحریم تبدیل به ۱۵۰۰ تحریم شد و تمام تعهداتی که بسته بودند را شکستند.


وی گفت: دانش آموزان ما به خاطر کوتاه کردن دست آمریکا از کشور به خاک و خون کشیده شدند و این پیام امام خمینی (ره) بود که به آن دانش آموزان جسارت داد و آنها توانستند بر علیه ابر قدرت آمریکا بایستند و به شهادت برسند و ما هم ادامه دهنده راه همان دانش آموزان هستیم.


حجت الاسلام پناهیان با بیان این که حضرت معصومه سلام الله علیها هم بانوی مکرمه، جهادی و انقلابی بودند که به دستور برادر و امامشان مهاجرت کردند، افزود: درس هایی که ما باید از ۱۳ آبان بگیریم این است که گوش به فرمان امام خود باشیم، برای حفظ دین تلاش کنیم، اجازه ندهیم عزتمان لکه دار شود و اگر به جایی رسیدیم که جان و آبرویمان را برای دین بدهیم دریغ نکنیم.


وی افزود: وظیفه امروز ما جهاد تبیینی است و باید معارف اسلام را یاد بگیریم و جواب افرادی که در فضای مجازی به دین حمله می کنند را بدهیم تا بدانند که دین هنوز هم در میان نوجوانان و دانش آموزان مدافع دارد.


گفتنی است این همایش علاوه برمداحی هادی خادم الحسینی و امیرمهدی سنگ تراشان با رونمایی از سرود نسل صبحیم توسط گروه سرود سفیران کریمه همراه بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران