ابراز امیدواری سرپرست حجاج ایرانی برای برگزاری سفر عمره ابراز امیدواری سرپرست حجاج ایرانی برای برگزاری سفر عمره ابراز امیدواری سرپرست حجاج ایرانی برای برگزاری سفر عمره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ابراز امیدواری سرپرست حجاج ایرانی برای برگزاری سفر عمره ابراز امیدواری سرپرست حجاج ایرانی برای برگزاری سفر عمره ابراز امیدواری سرپرست حجاج ایرانی برای برگزاری سفر عمره ابراز امیدواری سرپرست حجاج ایرانی برای برگزاری سفر عمره ابراز امیدواری سرپرست حجاج ایرانی برای برگزاری سفر عمره

ابراز امیدواری سرپرست حجاج ایرانی برای برگزاری سفر عمره

حجت الاسلام والمسلمین نواب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان ابراز امیدواری کرد که سفرهای عمره برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که به استان گلستان سفر کرده است شامگاه یکشنبه (١۶ آبان ماه) با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان دیدار و گفتگو کرد.


سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای از سرگیری سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه، اظهار داشت: آقای رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در صدر هئیتی به سوریه رفته است تا ان شاء الله مقدمات زیارت مرقد مطهر حضرت زینب(س) برای مشتاقان فراهم شود.


وی برگزاری حج و عمره را منوط به تصمیمات دولت عربستان دانست و افزود: بحمدالله تاکنون تلاشهای بسیار خوبی انجام شده است و امیدواریم سفرهای عمره نیز برگزارشود.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه جلسات شورای افتا اهل سنت درحج نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا قریب به دوسال برگزار نشده بود، گفت: این نشست در سفر به گلستان برگزار و مسایل این حوزه بررسی خواهد شد و اولویت بنده سفر به استانهایی است که  شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کنند.


وی افزود: در بیماری کرونا نزدیک به دویست و پنجاه روحانی، مداح و مدیر کاروان جان باختند که برای دست اندرکارن حوزه حج و زیارت بسیار سخت بود.


در ادامه این دیدار، آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه زیارت کربلا، نجف، سامرا و سوریه از زیاراتی است که راحت تر می توان به نیاز معنوی مردم پاسخ داد، گفت: مسئله حج و زیارت اماکن مقدسه و همچنین سوریه یک عشق و علاقه مردمی را با خود به همراه دارد و تاثیرات بسیار زیاد معنوی خواهد داشت.


نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: مسئله حج مشکلاتی را دارد و قطعا حکومت سعودی باید زمینه هایی را فراهم کند تا زائران اعزامی با مشکلی مواجه نشوند.


آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: در ایران زیارت ثامن الحجج (ع) یک نیاز معنوی برای مردم است و باید به نیازشان پاسخ داده شود.


وی تاکید کرد: این نیاز معنوی مردم باید در عتبات و سوریه هم تامین شود تا در حدی مردم بتوانند به این اماکن بروند.


وی همچنین از تلاشهای بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در پیگیری آغاز مجدد سفرهای زیارتی تقدیر و‌ بر استفاده از ظرفیت روحانیون بومی شیعه و سنی تاکید کرد.


برپایه این گزارش، در این دیدار حجج الاسلام هادی اکبری مدیر امور اهل سنت بعثه و علی اصحابی مدیر دفتر نمایندگی بعثه در گلستان با ارائه گزارش هایی از حوزه فعالیت خود، حضور در نشست مدرسه حج و شورای افتا اهل سنت و ‌دیدار با خادمین فرهنگی و‌اجرایی استان را از جمله برنامه های سفر سرپرست حجاج ایرانی دراین سفر ذکر کردند.


در ابتدای این دیدارکه آقای سید علی میر قاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان و تعدادی از کارگزاران این استان نیز حضور داشتند حجت الاسلام مهدی شجاع قاری بین المللی قرآن، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران