محفل انس با قرآن با حضور سرپرست حجاج ایرانی محفل انس با قرآن با حضور سرپرست حجاج ایرانی محفل انس با قرآن با حضور سرپرست حجاج ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محفل انس با قرآن با حضور سرپرست حجاج ایرانی محفل انس با قرآن با حضور سرپرست حجاج ایرانی محفل انس با قرآن با حضور سرپرست حجاج ایرانی محفل انس با قرآن با حضور سرپرست حجاج ایرانی محفل انس با قرآن با حضور سرپرست حجاج ایرانی

محفل انس با قرآن با حضور سرپرست حجاج ایرانی

محفل انس و معارف قرآن کریم با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و با رعایت پروتکل های بهداشتی در کانون طه گرگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محفل انس با قرآن کریم و نشست صمیمانه حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با خادمین فرهنگی و اجرایی حج و زیارت گلستان برگزار شد.


در این محفل نورانی که شامگاه روزیکشنبه(16 آبان ماه) در کانون طه گرگان برگزار شد،حجت الاسلام والمسلمین نواب در سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع خادمین فرهنگی و اجرایی شیعه و سنی استان گلستان، به تبیین آیات پایانی سوره آل عمران پرداخت.


نماینده ولی فقیه با اشاره به اهمیت نقش خادمین زیارت، صبر را یکی از ویژگی های آنان برشمرد و بر لزوم ارتباط صمیمانه و دوستانه با زائران تاکید کرد.


وی گفت: در مسیر خدمت به زائرین باید صبر را در سختی ها و حتی کج خلقی ها پیشه کنید و دراین مسیر روحیه بالایی داشته باشید.


حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین با اشاره به آخرین وضعیت عمره و حج و شیوه عربستان درقبال برگزاری حج دردوسال گذشته اظهارداشت: ازسرگیری سفرهای زیارتی اعتاب مقدسه و سوریه در دستور کار قراردارد و ان شاءلله بزودی شاهد اعزام زائران به اماکن متبرکه در عراق و سوریه خواهیم بود .


وی در پایان سخنان خود وحدت شیعه و سنی دراستان گلستان را بسیار مغتنم دانست و بر لزوم حفظ وتحکیم هرچه بیشتر آن تاکید کرد.


پیش از سخنان سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام علی اصحابی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان گلستان، در سخنانی ابراز امیدواری کرد که این سفر منشا خیر و برکت و مقدمه آغاز مجدد سفرهای زیارتی باشد.


برپایه این گزارش در ادامه این نشست، آقای سید علی میرقاسم پور مدیر دفتر حج و زیارت گلستان از آخرین وضعیت و برنامه های زایران حج تمتع این استان گزارش داد و سپس دو نفر ازدست اندرکاران شیعه و سنی حج و زیارت استان مطالبی در باره فعالیتهای صورت گرفته در این حوزه بیان کردند.


این گزارش حاکیست، در این محفل همچنین مهدی شجاع قاری بین‌المللی و ممتاز کشورمان  آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد و ضمن تقدیر و تجلیل از سه روحانی و مدیر پیشکوست شیعه و سنی استان گلستان، هدایایی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.




نظرات کاربران