کتاب «سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی» به زیور طبع آراسته شد

جلد سوم مجموعه ارزشمند «سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی، تحریر نهج البلاغه» به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مجلد سوم از مجموعه ارزشمند «سَلُونِی قَبْلَ أَن تَفْقِدُونِی، تحریر نهج البلاغه» تالیف حکیم متأله حضرت آیت الله جوادی آملی، به زیور طبع آراسته شد.


تحریر نهج البلاغه حضرت آیت الله جوادی آملی با عنوان «سلونی قبل ان تفقدونی»، شرح و تبیین فقرات خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های نهج البلاغه است که ایشان این سلسله مباحث را از سال 1371 در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدّس قم آغاز کرد.


این شرح ترتیبی نهج البلاغه از همان ابتدا مورد توجه جامعه علمی و نخبگانی و همچنین بخش های فرهیخته عمومی قرار گرفت و اکنون، انتظار جامعه حوزوی و دانشگاهی و همچنین عموم علاقه مندان به کسب معارف اهل بیت(علیهم السلام) در خصوص تدوین و انتشار این مباحث در قالب مجموعه مجلدات به قلم حضرت استاد، برآورده گردیده است.


اکنون پس از وقفه ای کوتاه مجلد سوم از این مجموعه ارزشمند شامل شرح و تحریر خطبه‌های 33 تا 49 نهج البلاغه در 616 صفحه به همت پژوهشگاه معارج، به زیور طبع آراسته و به زودی در اختیار علاقمندان به معارف اهل بیت علیهم السلام قرار خواهد گرفت.


روش کلی شرح هر خطبه به این صورت است که پس از «متن خطبه»، ابتدا مطلبی با عنوان «درآمد»؛ شامل بیان فضا و زمان و مناسبتی که این خطبه ایراد شده است می آید، سپس «گزیده شرح» خطبه که شامل چکیده شرح تفصیلی خطبه است آورده شده. در ادامه «معنا شناسی واژگان» آمده است که شامل آن واژه هایی که در خطبه به کار رفته ولی معنای آن روشن نیست، می باشد. سپس «شرح خطبه» است که موضوعات مختلف ذکر شده در هر خطبه، عنوان مشخص و ویژه خود را دارد.


علاقمندان می توانند این اثر را از مراکز فروش مرکز نشر اسراء و یا سایت این مرکز تهیه نمایند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران