تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی همزمان با از سرگیری سفرهای زیارتی سوریه تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی همزمان با از سرگیری سفرهای زیارتی سوریه تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی همزمان با از سرگیری سفرهای زیارتی سوریه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی همزمان با از سرگیری سفرهای زیارتی سوریه تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی همزمان با از سرگیری سفرهای زیارتی سوریه تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی همزمان با از سرگیری سفرهای زیارتی سوریه تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی همزمان با از سرگیری سفرهای زیارتی سوریه تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی همزمان با از سرگیری سفرهای زیارتی سوریه

تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی همزمان با از سرگیری سفرهای زیارتی سوریه

رییس سازمان حج و زیارت در دیدار با  وزیر بهداشت سوریه اظهار کرد: امیدوارم با کمک شما بتوانیم خدمات بهداشتی و درمانی را همزمان با شروع اعزام ها داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ در این دیدار علی رضا رشیدیان با اشاره به تهیه پروتکل های بهداشتی در موضوع زیارت با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر کشورمان و توسعه واکسیناسیون در ایران ابراز امیدواری کرد که سفرهای زیارتی به سوریه به زودی آغاز شود.


وی افزود: مرکز پزشکی حج و زیارت امور بهداشتی و درمانی زائران را عهده دار است و به طور قطع موضوعات بهداشتی و درمانی مرتبط با نحوه اعزام های زائران با این مرکز هماهنگی می شود.


رشیدیان تصریح کرد: در پی آن هستیم با همکاری و کمک وزارت بهداشت سوریه درمانگاه هایی را برای خدمات رسانی به زائران ایرانی راه اندازی کنیم همانگونه که این خدمات قبلا هم در زمان اعزام زائران به سوریه انجام می گرفت.


رییس سازمان حج و زیارت خطاب به وزیر بهداشت سوریه افزود : امید است با کمک شما بتوانیم خدمات بهداشتی و درمانی را همزمان با شروع اعزام ها به بهترین شکل به زائران ارائه کنیم.


رشیدیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تهیه دستورالعملهای بهداشتی سفرهای زیارتی گفت: در جمهوری اسلامی ایران ستاد ملی مدیریت کرونا به ریاست رئیس جمهوری فعالیت می کند که این ستاد چندین کمیته دارد.


وی عنوان کرد: ما در قالب کمیته اماکن متبرکه با ریاست سازمان حج و زیارت که زیرمجموعه ستاد ملی مدیریت کروناست  برای حضور زائران در اماکن متبرکه کشورمان دستورالعمل هایی تهیه کرده ایم که می توانیم این پروتکل ها را برای استفاده و اجرایی کردن در حرم های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در اختیار قرار دهیم.


وزیر بهداشت سوریه نیز درادامه این دیدار تصریح کرد: در جلسه ای که با وزیران کشور و سیاحه داشتیم به موضوع ورود زائران و گردشگران متناسب با مبنای پروتکل های بهداشتی تاکید کردیم.


حسن غباش افزود: ما آماده همکاری بمنظور ارائه خدمات بهداشتی به زائران ایرانی هستیم و در این راه اهتمام خواهیم داشت.


وی با اشاره به نکات مطرح شده از سوی رییس سازمان حج و زیارت مبنی بر واکسیناسیون و تست پی سی آر زائران گفت : باید از ظرفیت علما هم برای رعایت موارد بهداشتی در موضوع زیارت استفاده کرد.


وزیر بهداشت سوریه با بیان اینکه تمام امکانات و ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات به زائران تدارک شده است، گفت: مسأله صحت و سلامت زائران ایرانی از بدو ورود تا خروج برای ما بسیار مهم است و به آن توجه خواهیم داشت.


رئیس سازمان حج و زیارت شامگاه یکشنبه در راس هیاتی به منظور انجام اقدامات و نهایی کردن تفاهم برای از سرگیری مجدد اعزام کاروان های زیارتی به سوریه به دمشق سفر کرده است.


وی در سفر چهار روزه به دمشق با وزیران کشور، گردشگری، بهداشت و اوقاف سوریه پیرامون اعزام کاروانهای زائران ایرانی  و مباحث مختلف مربوط به آن تبادل نظر کرد.


وی در روز نخست این سفر با سفیر کشورمان در دمشق و وزرای اوقاف و گردشگری سوریه و در دومین روز (سه شنبه) با وزیران کشور و بهداشت سوریه و نماینده ولی فقیه در این کشور دیدار و گفتگو کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران