اخلاق مداری، نیاز امروز جامعه

نماینده ولی فقیه در امو حج و زیارت در گردهمایی روحانیون منطقه غرب استان گلستان تصریح کرد: اخلاق مداری نیازجامعه امروز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت درچهارمین روز سفر به استان گلستان از مدرسه حج اعظمیه شهرستان بندر ترکمن بازدید کرد.
سرپرست حجاج ایرانی دراین بازدید مورد استقبال حاج آخوند اونق مدیر مدرسه  و علما و ‌روحانیون این مدرسه قرار گرفت و سپس در گردهمایی روحانیون غرب استان گلستان شرکت و سخنرانی کرد.
نماینده ولی فقیه در امو حج و زیارت با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ، برخورداری روحانیون و علما از اخلاق حسنه را ضروری دانست.
وی با ذکر خاطراتی از سید الشهدای ازادگان مرحوم حجت الاسلام حاج آقا ابوترابی، افزود: اخلاق خوب می تواند  دشمن و شکنجه گر را به دوست تبدیل کند. 
حجت الاسلام والمسلمین نواب اخلاق مداری را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن، اخلاق خوب و محبت پیامبر اکرم(ص) به مردم را هدیه الهی برمی شمارد.
وی با اشاره به گوشه ای از جنایتها، بی اخلاقی ها و بی رحمی های گروهک داعش تصریح کرد: انسانی که خدا را بشناسد و با منویات پیامبر اعظم آشنا باشد از امثال داعش و افرادی بی رحم بیزار است .
این گزارش حاکیست، در پایان این گردهمایی از آخوند عبدالجبار میرابی بعنوان پیشکسوت تجلیل و از نرم افزار کتابخوان همراه حج ویژه روحانیون اهل سنت رونمایی شد .
برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  در ادامه سفر به شهرستان بندر ترکمن در مراسم جشن حفظ قرآن دارالتحفیظ این شهرستان که 34 نفر ازطلاب و شاگردان آن موفق به حفظ کامل قرآن شدند، شرکت کرد.
وی در این مراسم طی سخنانی اهمیت توجه به قرآن و حفظ  آیات این کتاب آسمانی را یادآور شد  و گفت: امروز به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی اینگونه از حافظان قرآن تکریم می شود. 
وی به افرادی که حتی سواد خواندن و نوشتن ندارند، توصیه کرد: هر روز به صفحات قرآن نگاه کنند و سوره توحید را قرائت نمایند و از خدا بخواهند آنها را جزء قاریان و در پایان از ختم کنندگان قرآن قراردهد. 
حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه با اشاره به دیدار و گفتگوی خود با عثمام طه خطاط معروف قرآن در مدینه، افزود: وی که ۱۴ بار قرآن را کتابت کرده؛ می گفت ارتباط با قرآن انسان را نورانی می کند و من هر قرآنی را که می نوشتم در وجودم نورانیتی احساس می کردم .
وی افزود: قدم اول حفظ قرآن و گام مهم بعدی تدبر و عمل به آیات این کتاب آسمانی است.




نظرات کاربران