اخلاق مداری، نیاز امروز جامعه اخلاق مداری، نیاز امروز جامعه اخلاق مداری، نیاز امروز جامعه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخلاق مداری، نیاز امروز جامعه اخلاق مداری، نیاز امروز جامعه اخلاق مداری، نیاز امروز جامعه اخلاق مداری، نیاز امروز جامعه اخلاق مداری، نیاز امروز جامعه

اخلاق مداری، نیاز امروز جامعه

نماینده ولی فقیه در امو حج و زیارت در گردهمایی روحانیون منطقه غرب استان گلستان تصریح کرد: اخلاق مداری نیازجامعه امروز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت درچهارمین روز سفر به استان گلستان از مدرسه حج اعظمیه شهرستان بندر ترکمن بازدید کرد.
سرپرست حجاج ایرانی دراین بازدید مورد استقبال حاج آخوند اونق مدیر مدرسه  و علما و ‌روحانیون این مدرسه قرار گرفت و سپس در گردهمایی روحانیون غرب استان گلستان شرکت و سخنرانی کرد.
نماینده ولی فقیه در امو حج و زیارت با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ، برخورداری روحانیون و علما از اخلاق حسنه را ضروری دانست.
وی با ذکر خاطراتی از سید الشهدای ازادگان مرحوم حجت الاسلام حاج آقا ابوترابی، افزود: اخلاق خوب می تواند  دشمن و شکنجه گر را به دوست تبدیل کند. 
حجت الاسلام والمسلمین نواب اخلاق مداری را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن، اخلاق خوب و محبت پیامبر اکرم(ص) به مردم را هدیه الهی برمی شمارد.
وی با اشاره به گوشه ای از جنایتها، بی اخلاقی ها و بی رحمی های گروهک داعش تصریح کرد: انسانی که خدا را بشناسد و با منویات پیامبر اعظم آشنا باشد از امثال داعش و افرادی بی رحم بیزار است .
این گزارش حاکیست، در پایان این گردهمایی از آخوند عبدالجبار میرابی بعنوان پیشکسوت تجلیل و از نرم افزار کتابخوان همراه حج ویژه روحانیون اهل سنت رونمایی شد .
برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  در ادامه سفر به شهرستان بندر ترکمن در مراسم جشن حفظ قرآن دارالتحفیظ این شهرستان که 34 نفر ازطلاب و شاگردان آن موفق به حفظ کامل قرآن شدند، شرکت کرد.
وی در این مراسم طی سخنانی اهمیت توجه به قرآن و حفظ  آیات این کتاب آسمانی را یادآور شد  و گفت: امروز به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی اینگونه از حافظان قرآن تکریم می شود. 
وی به افرادی که حتی سواد خواندن و نوشتن ندارند، توصیه کرد: هر روز به صفحات قرآن نگاه کنند و سوره توحید را قرائت نمایند و از خدا بخواهند آنها را جزء قاریان و در پایان از ختم کنندگان قرآن قراردهد. 
حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه با اشاره به دیدار و گفتگوی خود با عثمام طه خطاط معروف قرآن در مدینه، افزود: وی که ۱۴ بار قرآن را کتابت کرده؛ می گفت ارتباط با قرآن انسان را نورانی می کند و من هر قرآنی را که می نوشتم در وجودم نورانیتی احساس می کردم .
وی افزود: قدم اول حفظ قرآن و گام مهم بعدی تدبر و عمل به آیات این کتاب آسمانی است.




نظرات کاربران