امضای تفاهمنامه ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه

تفاهمنامه آغاز مجدد اعزام زائران در پایان مذاکرات رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان و وزیر سیاحه و گردشگری سوریه به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در پایان سفر به سوریه و طی نشست و مذاکرات نهایی با وزیر گردشگری و سیاحه سوریه گفت : خوشبختانه جلسات خوبی با مسوولان سوریه در حوزه های مربوطه داشته ایم که امید است منتج به شروع مناسب و شایسته سفرهای زیارتی به سوریه شود.


علی رضا رشیدیان با بیان اینکه موضوع سلامت ، رعایت پروتکل بهداشتی و امنیت زائران در برقراری مجدد این سفرها بسیار حائز اهمیت است، گفت: باز شدن این مسیر زیارتی خرسندی زائران ایرانی را موجب می شود.


وی با اشاره به برنامه ریزی برای اعزام زائران گفت: برای پروازها وانتقال هوایی زائران هم باید مقدمات و تدابیر مناسب در این رابطه انجام شود.


وزیر سیاحه سوریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر رییس سازمان حج و زیارت و هیات همراه به سوریه اظهار کرد: معتقدم سفر شما گام موثری در نزدیکی دو دولت و ملت خواهد بود.


محمد رامی مارتینی افزود: وزیر کشور سوریه نیز بسیار مشتاق راه اندازی سفر زائران ایرانی است و تاکید کرده تا موضوعات مربوط به اعزام زائران ایرانی را پیگیری و به نتیجه رسانیم.


وی بر برقراری سفرهای زیارتی به منظور همکاری بیشتر دو کشور و دو ملت تاکید و عنوان کرد : حدود ۱۳هزار تخت در زینبیه آماده پذیرایی از زائران است همچنین در صورت نیاز هتل های زیادی در دمشق برای ارائه خدمات به زائران در اختیار است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.


وی همچنین با اشاره به مباحث طرح شده از سوی رییس سازمان حج و زیارت در خصوص پروازها گفت: در این رابطه نیز اگر تعداد زائران افزایش یابد می توانیم تعداد پروازها را افزایش دهیم.


در پایان این دیدار طرفین تفاهم نامه مربوط به اعزام زائران را به امضا رساندند .رئیس سازمان حج و زیارت شامگاه یکشنبه در راس هیاتی به منظور انجام اقدامات و نهایی کردن تفاهم برای از سرگیری مجدد اعزام کاروان های زیارتی به سوریه به این کشور سفر کرده است.


وی طی این سفر چهار روزه با وزرای کشور ، گردشگری، بهداشت و نیز اوقاف سوریه در دمشق پیرامون این سفرها و مباحث مختلف مربوطه بحث و تبادل نظر کرد.


وی در روز نخست این سفر با سفیر کشورمان در دمشق ، وزرای اوقاف و نیز سیاحه و گردشگری سوریه و در دومین روز (سه شنبه) با وزرای کشور و بهداشت سوریه و نماینده ولی فقیه در این کشور دیدار نمود و امروز نیز طی مذاکراتی با طرف های سوری در نهایت تفاهمنامه مربوط به اعزام زائران کشورمان به سوریه را به امضا رساندند.




نظرات کاربران