ورود بانوان به روضه شریفه مسجد النبی مجاز شد ورود بانوان به روضه شریفه مسجد النبی مجاز شد ورود بانوان به روضه شریفه مسجد النبی مجاز شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ورود بانوان به روضه شریفه مسجد النبی مجاز شد ورود بانوان به روضه شریفه مسجد النبی مجاز شد ورود بانوان به روضه شریفه مسجد النبی مجاز شد ورود بانوان به روضه شریفه مسجد النبی مجاز شد ورود بانوان به روضه شریفه مسجد النبی مجاز شد

ورود بانوان به روضه شریفه مسجد النبی مجاز شد

ریاست امور مسجد النبی، ورود بانوان زائر به روضه منوره را در زمان‌های مشخصی مجاز اعلام کرد. 

به گزارش سیدتی، پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی در عربستان سعودی و اجازه کامل برای استفاده زائران از تمام ظرفیت مسجدالحرام و مسجدالنبی، ریاست امور مسجدالنبی ورود بانوان زائر به روضه منوره را در زمان‌های مشخصی مجاز اعلام کرد.


سازمان امور مسجد النبی در حساب رسمی خود در توئیتر با انتشار یک عکس‌نوشته، اوقات ورود بانوان به روضه منوره را اعلام کرده است.


براساس این اعلام، بانوان پس از نماز صبح تا قبل از نماز ظهر می‌توانند از درِ شماره ۲۴ وارد مسجد النبی شوند. در نوبت شب نیز پس از نماز عشا تا اذان صبح، درهای شماره ۲۴ و ۳۷ مسجد النبی به روی بانوان برای ورود به روضه منوره باز است.


پیش از این، به ویژه پس از صدور مجوز برای کاهش اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در عربستان سعودی، ریاست کل امور مسجد النبی از تلاش این اداره برای گرفتن مجوز جهت استقبال از نمازگزاران در مسجدالنبی خبر داده بود.


مجوز استفاده از تمام ظرفیت مسجد النبی مشروط بر الزام کارکنان مسجد و زائرین به استفاده از ماسک در هر زمان در تمام رواق‌های مسجد النبی و استفاده از اپلیکیشن (اعتمرنا أو توکلنا) برای دریافت زمان زیارت و نماز در روضه منوره مسجد النبی است و زائران باید دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.


روضه منوره یا روضه شریفه در مسجد النبی را مکان مابین منبر و منزل پیامبر اسلام (ص) گویند و برای مسلمانان از فضیلت بسیاری برخوردار است. چرا که پیامبر اکرم (ص) فرموده است: «فاصله بین خانه و منبر من باغی است از باغ‌های بهشت و منبر من در بالای حوض من قرار گرفته است».


مساحت روضه منوره ۳۳۰ متر مربع است که طول آن ۲۲ متر و عرض آن ۱۵ متر است.


توزیع بیش از یک میلیون لیتر آب زمزم در مسجد الحرام


خبر دیگری نیز به نقل از روزنامه «مکه» حاکی است که ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال ۱۴۴۳ هجری قمری، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر آب زمزم در مسجد الحرام بین زائران توزیع شده است.



 احمد الندوی، مدیر اداره کل امور خدماتی مسجد الحرام توضیح داد که این اداره در زمان‌های مشخص شده برای اقامه نماز، بسته‌های استریل شده حاوی آب زمزم بین نمازگزاران توزیع می‌کند. همچنین در مسیرهای مشخص شده برای طواف زائران نیز بطری‌های آب زمزم را به زائران ارائه می‌دهد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران