مسجد تاریخی سنگاپور بازسازی خواهد شد مسجد تاریخی سنگاپور بازسازی خواهد شد مسجد تاریخی سنگاپور بازسازی خواهد شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسجد تاریخی سنگاپور بازسازی خواهد شد مسجد تاریخی سنگاپور بازسازی خواهد شد مسجد تاریخی سنگاپور بازسازی خواهد شد مسجد تاریخی سنگاپور بازسازی خواهد شد مسجد تاریخی سنگاپور بازسازی خواهد شد

مسجد تاریخی سنگاپور بازسازی خواهد شد

مسجد «حاجه فاطمه» سنگاپور در فهرست ۲۰ اثر تاریخی این کشور قرار گرفت که مشمول دریافت بودجه برای بازسازی هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از Strait Times ، مسجد تاریخی سنگاپور حاجه فاطمه (Hajjah Fatimah) نام دارد و در منطقه کامپونگ گلم (Kampong Glam) واقع شده است.


این منطقه به خاطر ساختمان‌های نمادینی مانند مسجد سلطان شهرت دارد.


مسجد حاجه فاطمه با بیش از ۱۷۰ سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین مساجد سنگاپور است و به دلیل کج شدن جزئی مناره‌اش، به آن لقب برج کج سنگاپور را داده‌اند.


این مسجد در فهرست صندوق آثار ملی (NMF) قرار گرفته و یکی از ۲۰ اثر ملی سنگاپور است که در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مجموعاً ۲,۲۴ میلیون دلار از این صندوق برای کارهای مرمت و نگهداری دریافت کرده است.


این صندوق که در سال ۲۰۰۸ میلادی راه‌اندازی شد، یک طرح سرمایه‌گذاری مشترک است که از سوی NHB اداره می‌شود. بنیاد NHB از بناهایی که تحت مالکیت و مدیریت سازمان‌های غیرانتفاعی یا مذهبی هستند - ۳۱ اثر از ۷۳ اثر تاریخی سنگاپور - پشتیبانی می‌کند.


بودجه برای دو نوع کار تعمیر و نگهداری و مرمت پرداخت می‌شود.




نظرات کاربران