بارگذاری 1350 مقاله در «ویکی حج و زیارت» بارگذاری 1350 مقاله در «ویکی حج و زیارت» بارگذاری 1350 مقاله در «ویکی حج و زیارت» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بارگذاری 1350 مقاله در «ویکی حج و زیارت» بارگذاری 1350 مقاله در «ویکی حج و زیارت» بارگذاری 1350 مقاله در «ویکی حج و زیارت» بارگذاری 1350 مقاله در «ویکی حج و زیارت» بارگذاری 1350 مقاله در «ویکی حج و زیارت»

بارگذاری 1350 مقاله در «ویکی حج و زیارت»

«ویکی حج و زیارت»، دانشنامه مجازی در زمینه موضوعات حج و زیارت است که توسط پژوهشکده حج و زیارت راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، دانشنامه مجازی «ویکی حج و زیارت»، از جمله کلان‌پروژه‌های پژوهشکده حج و زیارت است که از سال 1396 با هدف مشارکت فعال در فضای مجازی راه‌اندازی و اجرا شده است. در  این پایگاه تاکنون 1350 مقاله به زبان فارسی در موضوعات مرتبط با حج و زیارت با رعایت استاندارهای ویکی‌نویسی بارگزاری شده است.


بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در گسترش فرهنگ حج و زیارت و تبدیل شدن به مرجع علمی و در دسترس برای مخاطبان عام، کارگزاران حج و زیارت، روحانیون کاروان‌ها و پژوهشگران حوزه حج و زیارت از جمله مهمترین اهداف راه اندازی این پایگاه بوده است.  


برای حفظ اعتبار علمی محتوای ارائه شده در  ویکی حج و زیارت، از کتاب‌ها و مقالات منتشر شده در پژوهشکده حج و زیارت استفاده شده که در طول سال‌ها با مشارکت پژوهشگران متخصص در این حوزه فراهم آمده است.


مقالات بارگذاری شده در  «ویکی حج و زیارت» به صورت شبکه‌ای از مداخل به هم مرتبط ارائه می‌شود و افزون بر آن دسترسی به اطلاعات سایت از روش‌های مختلف مانند مرور فهرست الفبایی مقالات، راهیابی به مقالات در یک موضوع با استفاده از درختواره موضوعات (رده‌ها) یا استفاده از جست‌وجوی ساده و قوی در سایت در دسترس مخاطبان است.


این دانشنامه مجازی، مجموعه‌ای از نوشتارهای محققان و پژوهشگران را پوشش داده است و اطلاعات آن توسط مخاطبان در حوزه حج و زیارت به‌ روزرسانی می‌شود.


دانشنامه ویکی حج و زیارت  دانشنامه‌ای همگانی و آزاد است، بدین معنا که همه محققان و پژوهشگران حوزه حج و زیارت، همچنین مخاطبان آن می‌توانند به نوشتن و ویرایش نوشتارهای موجود در آن بپردازند، البته این نوشتارها و ویرایش‌ها باید مطابق با آیین‌نامه ویکی حج باشد.


آدرس اینترنتی پایگاه ویکی حج و زیارت، https://wikihaj.com است.


 




نظرات کاربران