عرضه مصحف طلاکاری شده در نمایشگاه شارجه عرضه مصحف طلاکاری شده در نمایشگاه شارجه عرضه مصحف طلاکاری شده در نمایشگاه شارجه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عرضه مصحف طلاکاری شده در نمایشگاه شارجه عرضه مصحف طلاکاری شده در نمایشگاه شارجه عرضه مصحف طلاکاری شده در نمایشگاه شارجه عرضه مصحف طلاکاری شده در نمایشگاه شارجه عرضه مصحف طلاکاری شده در نمایشگاه شارجه

عرضه مصحف طلاکاری شده در نمایشگاه شارجه

نسخه نفیس قرآن کریم نوشته شده با طلا که قدمت آن به قرن دوازده میلادی می‌رسد در نمایشگاه شارجه امارات به نمایش گذاشته شده است.


به گزارش ایکنا به نقل از رایه، کتاب‌های کمیاب و دست‌نوشته‌های قدیمی در گوشه‌ای از چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب و آن را برجسته‌ترین و درخشان‌ترین غرفه نمایشگاه کرده است.


کتاب‌های فاخر و دست‌نوشته‌های قدیمی در این غرفه به دلیل ارزش ادبی و تاریخی فراوان در محفظه‌های شیشه‌ای در بسته نگهداری می‌شوند.


به گفته ناشران، این غرفه موفق به جذب تعداد زیادی از بازدیدکنندگان به نمایشگاه شده است که مشتاق دیدن و گرفتن عکس‌های یادگاری با مجموعه‌های کمیاب و ارزشمند بودند که برخی از آن‌ها برای اولین‌بار به نمایش عموم درآمده است.


برجسته‌ترین آثار، نسخه‌ای از قرآن کریم است که با طلای ۲۴ عیار نوشته شده و قدمت آن به قرن دوازدهم می‌رسد و ارزش آن ۵۰۰ هزار یورو است.


همچنین نسخه خطی از قرآن کریم به طول حدود ۱۰۰ سانتی‌متر و عرض حدود ۶۰ سانتی‌متر در این غرفه به نمایش گذاشته شد که تمام قرآن روی آن با خط بسیار ریزی نوشته شده که فقط می‌توان آن را از نزدیک دید.


علاوه بر آن کتاب دیگری هم نظر بازدیدکنندگان را جلب کرده که شامل ۳۱ اثر هنری از پابلو پیکاسو، نقاش بین‌المللی و بنیانگذار مکتب کوبیسم است که ارزش آن حدود ۴۵۰ هزار یورو است.


علاوه بر آن، ارزش کتاب اسب‌ها که با طلای خالص ۲۴ عیار نوشته و تزئین شده است و ۱۱ گونه اسب را دنبال می‌کند، به بیش از ۱۴ هزار یورو می‌رسد. این غرفه همچنین مزین به نقشه‌ای است که در ۱۴۹۰ به صورت رنگی ترسیم شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران