امکان ثبت نام متقاضیان عمره از خارج عربستان / از سرگیری عمره زمینی از اردن

وزارتخانه حج و عمره عربستان اعلام کرد خدمت جدیدی را برای ثبت‌ نام متقاضیان عمره مفرده خارج از این کشور فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری ها، وزارتخانه حج و عمره عربستان اعلام کرد که خدمت جدیدی از طریق اپلیکیشن‌های «اعتمرنا» (Eatmarna) و «توکلنا»(Towakkalna) برای ثبت‌ نام متقاضیان عمره خارجی فراهم کرده است. امکان استفاده از این خدمت جدید پس از ثبت نام در پلتفرم  قدوم (Quddum) ممکن خواهد بود.


وزارت حج و عمره با همکاری سازمان اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان، از راه‌اندازی سرویسی خبر داد که به زائران خارج از کشور اجازه می‌دهد برای مجوز عمره و نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبی درخواست دهند.


این وزارتخانه از تمام کاربران خواست تا برنامه‌های توکلنا و اعتمرنا را به‌روز رسانی کنند.


ماه گذشته وزارت کشور عربستان کاهش محدودیت‌ها را از جمله محدودیت‌هایی که در مسجد‌الحرام در مکه و مسجد‌النبی در مدینه اعمال می‌شد، اعلام و تأکید کرد: زائرانی که مایل به انجام عمره هستند، دیگر لازم نیست برای حضور در این مناسک ۱۴ روز منتظر بمانند.


عمرو المداح، رئیس برنامه‌ریزی و استراتژی این وزارتخانه در مصاحبه با عرب نیوز گفت که با کاهش اقدامات پیشگیرانه، ظرفیت عملیاتی مسجدالحرام برای عمره و نماز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.


از سرگیری عمره زمینی از اردن


از سوی دیگر عصام الشاعر، از اعضای هیئت مدیره انجمن گردشگری و جهانگردی آژانس‌های مسافرتی عربستان اعلام کرد که اولین سفرعمره زمینی پس از حدود ۱۸ ماه وقفه ناشی از محدودیت‌های همه‌گیری کرونا به این کشور انجام شد.


الشاعر گفت که اولین سفر زمینی از طریق اتوبوس حامل ۲۹ زائر اردنی پس از آن صورت گرفت که مقامات سعودی به اردنی‌ها اجازه ورود برای انجام عمره را دادند.


اولین اتوبوس از امان، پایتخت اردن به راه افتاد. تمام زائران این اتوبوس بر اساس شرایط تعیین شده توسط مقامات سعودی دو دوز واکسن ضد کرونا دریافت کردند، اما زائرانی که دو دوز واکسن سینوفارم زده باشند، بنابر قوانین عربستان، باید سومین دوز تقویتی را واکسن فایزر یا آسترازنکا تزریق کنند.


هزینه انجام عمره زمینی برای یک نفر بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ دینار تعیین شده است. الشاعر افزود: شرکت‌های حج و عمره سازماندهی سفرها را آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود سفر دیگری از این هفته آغاز شود.


عربستان سعودی سفرهای عمره را در پایان فوریه ۲۰۲۰ به دلیل پیامدهای ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورد، اما این سفرها در فوریه گذشته و با اعمال شرایط بهداشتی از سر گرفته شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران