اخلاقمداری و سفارش امام حسن عسکری(ع) اخلاقمداری و سفارش امام حسن عسکری(ع) اخلاقمداری و سفارش امام حسن عسکری(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخلاقمداری و سفارش امام حسن عسکری(ع) اخلاقمداری و سفارش امام حسن عسکری(ع) اخلاقمداری و سفارش امام حسن عسکری(ع) اخلاقمداری و سفارش امام حسن عسکری(ع) اخلاقمداری و سفارش امام حسن عسکری(ع)

اخلاقمداری و سفارش امام حسن عسکری(ع)

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه تواصی به حق به موضوع اخلاق در توصیه های امام حسن عسکری (ع) پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، در جلسه تواصی به حق که امروز با حضور کارمندان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در نمازخانه این مجموعه برگزار شد با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و سخنرانی بمناسبت میلاد رسول اکرم(ص) درخصوص اخلاقمداری ، به تبیین روایت امام حسن عسکری (ع) در باب سفارش شیعیان به اخلاق پرداخت.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به اخلاق فردی، اخلاق اجتماعی، اخلاق بین المللی، اخلاق خانوادگی و اخلاق کاربردی اشاره کرد و گفت: هرکدام از این موارد جایگاه خاص خود را دارد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به توصیه ها و سفارش های امام عسکری (ع) به شیعیان اظهار داشت: دراین توصیه ها نکات فردی، اجتماعی و تعامل با پیروان مذاهب دیگر نهفته است.


وی گفت: امام در اخلاق فردی به پنج مورد تقوای الهی و پارسایی، ورع در دین ، کار و کوشش برای خدا، راستگویی و سجده طولانی اشاره کردند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه ادای امانت را در نگاه امام عسکری در زمره اخلاق اجتماعی عنوان کرد و گفت: امانتداری اختصاص به اموال مسلمانان ندارد و حتی اگر فرد کافر و یا ستمگری امانتی را به انسان بسپارد او باید امانتداری کند.


وی لزوم رعایت حال همسایه را از دیگر محورهای مورد توجه امام عسکری ع برشمرد و افزود: اگر حاکمان کشورهای اسلامی به این توصیه امام توجه داشتند تجاوزبه خاک کشورهای همسایه مانند تجاوز صدام به ایران و کویت و یا... اتفاق نمی افتاد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب سرفصل دیگرسخنان امام را شرکت در نماز و تشییع جنازه برادران اهل سنت، عیادت از بیمارانشان و ادای حقوق آنان ذکر کرد و اظهار داشت: امام می فرمایند: وقتی شما این آداب را رعایت می کنید و مردم می گویند این فرد شیعه است ما خوشحال می شویم و این، ما را شاد می ساز، تلاش نمایید از خدا پروا کنید و مایه آراستگی ما باشید، نه باعث ننگ و زشتی.


وی ادامه داد: امام توصیه می فرمایند: هرگونه دوستی را به سوی ما جلب کنید و هرگونه زشتی را از ما دور سازید؛ زیرا هر خوبی که در حقّ ما گفته شود، ما اهل آن هستیم و هر بدی که درباره ما بگویند، نه ، چنان نیستیم.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت راهکار دوری از زشتی و ننگ را به توصیه امام عسکری (ع) فراوان یاد کردن خدا و مرگ، قرآن خواندن بسیارو صلوات فرستادن فراوان بر پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: انسانی  که به دنیا نچسبد و با قرآن و پیامبر انس داشته باشد، ارزش پیدا می کند. ایشان در ادامه به ذکر نمونه هائی از این قسم پرداخت.


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران