رونمایی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور رونمایی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور رونمایی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور رونمایی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور رونمایی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور رونمایی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور رونمایی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور

رونمایی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور

هم‌زمان با روز کتاب و آغاز هفته کتابخوانی، طی مراسمی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور، رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، هم‌زمان با روز کتاب و آغاز هفته کتابخوانی، طی مراسمی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور، رونمایی شد.


در این مراسم حجج الاسلام محمد حسین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، سید مصطفی طباطبایی مدیر پایگاه نور و عبد الحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به ایراد سخن پرداختند.


در این مراسم حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی مدیر پروژه پایگاه کتابخانه دیجیتالی نورگفت: ۱۵ سال از راه اندازی این پروژه گذشته است و ۱۳ سال قبل مرکز کامپیوتری نور نسخه اولیه این پایگاه را منتشر کرد و امروز از نسخه به روز رسانی شده آن رونمایی می‌شود.


حجت الاسلام طباطبایی اظهار داشت: برآورد اولیه در کتاب‌های علوم اسلامی و انسانی در حدود ۱۰۰ هزار کتاب است که البته تا حدود قرن ۱۱ می‌باشد.


مدیر پروژه پایگاه کتابخوانه دیجیتالی نور گفت: در این پایگاه ۷۰۰۰۰ هزار کتاب بارگذاری شده است و اگر بخواهیم بدون فضای مجازی این کتاب‌ها را جمع کنیم فضای زیادی را اشغال می‌کند.


حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه نیز با تقدیر از فعالیت‌ها و محصولات مرکز نور به شیوه ارزیابی تمدن‌ها در کشورها اشاره کرد و گفت: کتاب و نوشته‌های علمی از نشانه‌های جایگاه تمدن یک سرزمین محسوب می‌شود و ایران از قبل از اسلام، در علم و دانش پیشرو بوده است.


سخنران دیگر این مراسم حجت الاسلام بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بود که ضمن گرامیداشت روز کتاب و هفته کتابخوانی تاکید کرد: پایگاه کتابخوانه دیجیتالی نور کار بزرگی بوده و حاصل زحمات افراد بسیاری بوده است.


در پایان این مراسم با حضور آیت الله احمد بهشتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، حجج الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری، عباس رفعتی رئیس شبکه جهانی ولایت، عبدالحسین خسروپناه ، محمدحسین بهرامی و راشدی نیا معاون پژوهشی مرکز نور و آقای مرتضی حیدری فرماندار شهر مقدس قم از پایگاه کتابخانه دیجیتال نور به آدرس (www.noorlib.ir) رونمایی شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران