ثبت‌نام و اعزام هوایی زائران به سوریه از نیمه دوم آذر ثبت‌نام و اعزام هوایی زائران به سوریه از نیمه دوم آذر ثبت‌نام و اعزام هوایی زائران به سوریه از نیمه دوم آذر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ثبت‌نام و اعزام هوایی زائران به سوریه از نیمه دوم آذر ثبت‌نام و اعزام هوایی زائران به سوریه از نیمه دوم آذر ثبت‌نام و اعزام هوایی زائران به سوریه از نیمه دوم آذر ثبت‌نام و اعزام هوایی زائران به سوریه از نیمه دوم آذر ثبت‌نام و اعزام هوایی زائران به سوریه از نیمه دوم آذر

ثبت‌نام و اعزام هوایی زائران به سوریه از نیمه دوم آذر

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام و اعزام زائران به سوریه از نیمه دوم آذرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری آنا، حجت الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره اعزام زائران به سوریه از نیمه دوم آذرماه گفت: سوریه در این خصوص دستورالعملی را صادر کرده است و قرار بر این شد که از نیمه دوم آذرماه ثبت‌نام برای سفر به سوریه را آغاز کنیم.


وی ادامه داد: در آذرماه اعلام خواهیم کرد افرادی که تمایل به سفر زیارتی به سوریه را دارند برای ثبت‌نام به دفاتر زیارتی مراجعه کنند.


مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که با توجه به لغو روادید بین ایران و کشورهای عراق و سوریه اگر کسی قصد سفر انفرادی داشته باشد، می‌تواند اقدام کند، گفت: البته سفر انفرادی نیز به عراق و سوریه شرایط خاص خود را دارد، اما اعزام زائران به صورت کاروانی و تبلیغ برای سفر به این کشورها براساس قانون برعهده سازمان حج و زیارت و کاروان‌هایی است که از سازمان حج و زیارت مجوز دارند.


وی خاطرنشان کرد: در نیمه اول آذرماه کارهای اولیه را انجام می‌دهیم و در نیمه دوم ثبت‌نام و اعزام زائران را انجام خواهیم داد. سالیانه نیز می‌توانیم براساس توافق با سوریه ۱۰۰ هزار زائر به این کشور اعزام کنیم.


وی در پاسخ به این سوال که آیا سفرهای زمینی نیز به سوریه انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر سفرها صرفا هوایی است و به دلایل امنیتی سفر به سوریه به صورت زمینی انجام نمی‌شود. البته دمشق کاملا امن است و در حال حاضر نیز فقط سفر به دمشق است و در آینده نزدیک به دیگر شهرهای سوریه نیز می‌توانند سفر کنند.


مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره هزینه سفر به سوریه گفت: در حال رایزنی در زمینه هزینه سفر به سوریه هستیم. ما هتل‌ها، حمل و نقل، تدارکات و اسکان را در سوریه هماهنگ کرده‌ایم، اما با توجه به اینکه قیمت بلیت‌ گران است در حال تلاش و رایزنی با وزارت راه هستیم تا قیمت بلیت‌ کاهش پیدا کند. خدمات کامل که شود هزینه سفر به سوریه را اعلام خواهیم کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران