فساد مالی در کمیته امر به معروف و انجمن جهان اسلام عربستان فساد مالی در کمیته امر به معروف و انجمن جهان اسلام عربستان فساد مالی در کمیته امر به معروف و انجمن جهان اسلام عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فساد مالی در کمیته امر به معروف و انجمن جهان اسلام عربستان فساد مالی در کمیته امر به معروف و انجمن جهان اسلام عربستان فساد مالی در کمیته امر به معروف و انجمن جهان اسلام عربستان فساد مالی در کمیته امر به معروف و انجمن جهان اسلام عربستان فساد مالی در کمیته امر به معروف و انجمن جهان اسلام عربستان

فساد مالی در کمیته امر به معروف و انجمن جهان اسلام عربستان

عربستان سعودی اعلام کرد که یک مسئول کمیته امر به معروف و نهی از منکر و سه کارمند انجمن جهان اسلام در این کشور را به اتهام فساد مالی بازداشت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل ازایکنا ، عربستان سعودی از بازداشت یکی از کارمندان ریاست عمومی کمیته امر به معروف و نهی از منکر به اتهام دریافت ۱۲۶ میلیون و ۶۴۶ هزار ریال (حدود ۳۴ هزار دلار) رشوه در قبال امضای گواهی پایان کار نادرست خبر داد.


اداره کنترل و مبارزه با فساد در عربستان سعودی در یک رشته توییت در حساب کاربری خود از طریق توییتر اعلام کرد که طی دوره گذشته تعدادی پرونده جنایی تشکیل و متهمان آن برای تکمیل مراحل قانونی دستگیر شدند.


به گفته این اداره، بارزترین موارد مربوط به متهم شدن سه نفر از کارمندان انجمن جهان اسلام به دریافت ۵ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از مدیر اجرایی یک نهاد تجاری طرف قرارداد با انجمن است، به نحوی که  این اعضا با افزایش مبلغ ۲۷ میلیون ریال به ارزش یک پروژه انجمن که توسط این نهاد تجاری اجرا شده است، موافقت کردند.


این اداره افزود: کارمندان مذکور از حساب‌های بانکی واحدهای تجاری متعلق به بستگان خود برای دریافت این وجوه با هدف کتمان منبع آن استفاده کردند.


اداره مبارزه با فساد در عربستان سعودی همچنین گفت که این نهاد اقدامات خود را علیه تعدادی از شهروندان و افراد مقیم این کشور نیز به دلیل تعرض به مساجد و سوء استفاده از خدمات برق‌رسانی آنجا آغاز کرده و در تلاش است تا آنها را به مرجع ذی‌صلاح معرفی کند تا در صورت لزوم با عاملان برخورد لازم مطابق با مقررات و دستورالعمل‌ها صورت گیرد.


این اداره افزود: یکی از کارمندان ریاست عمومی کمیته امر به معروف و نهی از منکر در یکی از مناطق عربستان سعودی و یک تاجر و یک نفر از افراد مقیم نیز دستگیر شدند که در آن اولی متهم به دریافت مبلغ ۱۲۶۶۴۶ هزار ریال از نفر دومی در ازای امضای نادرست گواهی پایان کار است و همچنین دو کارمند شاغل در سازمان سنجش آموزش و پرورش به دلیل لو دادن سؤالات آزمون ظرفیت و پیشرفت تحصیلی به تعدادی از بستگانشان دستگیر شدند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران