دیدار سفیر سنگال در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر سنگال در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر سنگال در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار سفیر سنگال در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر سنگال در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر سنگال در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر سنگال در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر سنگال در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

دیدار سفیر سنگال در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

سفیر سنگال در ایران با حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سالیو نیانگ دیینگ سفیر جمهوری سنگال در ایران با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی درمحل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کرد.


در این دیدار طرفین با اشاره به ارتباط بعثه های حج دو کشور در سال های گذشته، تصریح کردند: ایران و سنگال زمینه‌های همکاری زیادی دارند که می‌تواند توسعه یابد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب به آمادگی حج و زیارت  جمهوری اسلامی ایران برای ارائه تجربیات خود در مدیریت و برنامه‌ریزی حج و استفاده از تجربیات موفق کشور سنگال در موسم حج اشاره کرد و سفیر سنگال نیز گفت: کمیسیون‌های حج دو کشور می‌توانند به هم کمک کنند و با انتقال دیدگاه‌های یکدیگر فرصت تعمیق بیشتر روابط  دو کشور را فراهم نمایند.


در این دیدار که حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خیاط معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری و آقای محمد مصطفی کاردار سنگال در تهران نیز حضور داشتند طرفین به اشتراکات فراوان فرهنگی و مذهبی و دیدگاه‌های نزدیک دو کشور در موضع‌گیری‌های بین‌المللی اشاره کردند و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: اراده قوی برای توسعه روابط و پیشبرد برنامه‌ها وجود دارد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب از اعتقاد به فرامین و آموزه‌های اهل‌بیت پیامبراکرم(ص) بعنوان ویژگی‌های دو کشور یاد و ابراز امیدواری کرد که با تدابیر کشور میزبان، شاهد برگزاری حج مطلوب با حضور همه کشورها در حج آینده باشیم.


وی اضافه کرد: با توجه به شرایط و محدودیت‌های کرونایی این  آمادگی هست که دیدار مجازی با پروفسور کبه کمیسرعالی حج و سرپرست حجاج سنگال و نیز سایر مسئولین حج این کشور برگزار شود.


سفیرسنگال هم با بیان اینکه دو کشور از مدافعان پویای اسلام در دنیا هستند، به مسئولیت خود در کنسولگری سنگال درجده عربستان در گذشته اشاره کرد و گفت: من از نزدیک شاهد ساماندهی خوب و نظم حجاج ایرانی بوده‌ام و با مسئولین سنگالی نیز که صحبت می‌کردم بسیار شیفته و علاقه‌مند به سازمان‌دهی و مدیریت حج ایران بودند.


وی ادامه داد: تجربیات ایران و سنگال می‌تواند کمک زیادی کند تا در سازمان‌دهی برگزاری حج بهتر عمل نمائیم و با سازمان‌دهی خوب این صدا را قوی‌تر به جهان ارسال کنیم.


 


 




نظرات کاربران