تقدیر سرپرست حجاج ایرانی از برپایی محافل انس و معارف قرآن کریم تقدیر سرپرست حجاج ایرانی از برپایی محافل انس و معارف قرآن کریم تقدیر سرپرست حجاج ایرانی از برپایی محافل انس و معارف قرآن کریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تقدیر سرپرست حجاج ایرانی از برپایی محافل انس و معارف قرآن کریم تقدیر سرپرست حجاج ایرانی از برپایی محافل انس و معارف قرآن کریم تقدیر سرپرست حجاج ایرانی از برپایی محافل انس و معارف قرآن کریم تقدیر سرپرست حجاج ایرانی از برپایی محافل انس و معارف قرآن کریم تقدیر سرپرست حجاج ایرانی از برپایی محافل انس و معارف قرآن کریم

تقدیر سرپرست حجاج ایرانی از برپایی محافل انس و معارف قرآن کریم

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تقدیر از برپایی محافل انس و معارف قرآن کریم در نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری، بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر این محافل تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در محفل انس و معارف قرآن کریم که صبح امروز (27 آبان ماه) در سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر این محافل تأکید کرد.


وی با بیان اینکه زنگارهای دل را می‌توان با شرکت در مجالس انس و معرفت قرآن کریم همانند حضور در برنامه‌های اهل بیت(ع) از بین برد، از برگزاری این محافل در نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری تقدیر کرد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اهمیت انس با قرآن کریم و بهره بردن از مضامین نورانی آن را یادآور شد و با بیان اینکه در کنار توجه به قرآن، باید به اهل بیت (ع) نیز توجه شود، افزود: پرداختن همزمان به قرآن و اهل بیت (ع) سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد.


وی با اشاره به ارتباط و انس ائمه معصومین (ع) با قرآن کریم، خاطرنشان کرد: محافل انس و معارف قرآن کریم باید در شهرهای مختلف برگزار و روز به روز بر شکوه آن افزوده شود.


حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری (ع) از تقوا، ورع، تلاش و صدق حدیث به عنوان مهمترین، اساسی‌ترین و ارزشمندترین اعتبار اجتماعی نام برد که هیچ مدرک رسمی و غیر رسمی و هیچ جایگاه سیاسی و اجتماعی در جهان به آن نمی‌رسد و صاحبان مدرک و جایگاه هم به آن نیازمند هستند.


وی افزود: در بالاترین جایگاه روحانی و بالاترین مقام‌های سیاسی کسانی بودند که زمین خوردند، اما افرادی ناشناخته مانند حاج قاسم سلیمانی با رعایت تقوا، ورع، تلاش و صدق حدیث رشد کرده و به درجات بسیار بالا رسیدند.


سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سردار سلیمانی در چند نوبت به عزت یاد کرده‌اند، یادآور شد: تا به حال کسی ندیده که مقام معظم رهبری در قرائت نماز میت اشک بریزند اما ایشان در نماز میت حاج قاسم سلیمانی اشک ریختند.


وی تصریح کرد: معروف شدن القابی چون سردار دلها و حاج قاسم با توجه به داشتن عنوان‌های مختلف نظامی، نشان از عمق ارتباط معنوی است که سردار سلیمانی با آحاد مختلف جامعه دارد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه بیان سخن امام حسن عسکری (ع) خواستار رعایت امانت و خوشرفتاری با خانواده و اقشار مختلف مردم شد و به ارائه شماری از بازتاب‌های اخلاقمداری نزد جوامع به ویژه جامعه اهل سنت پرداخت.


وی با اشاره به احترام ویژه مقام معظم رهبری برای برخی از علما و اندیشمندان اهل سنت که سبب ایجاد انس و محبت آنان شده است، از اقدامات مؤثر بعثه مقام معظم رهبری در این زمینه و به میدان آمدن، همکاری و مساعدت برادران اهل سنت سخن گفت.


بخش دیگری از سخنان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به شرح مضامین آیات سوره مبارکه مزمل اختصاص داشت که وی در این زمینه گفت: سوره مزمل در مکه و اوایل بعثت پیامبر اکرم (ص) نازل شده و پیامبر و کسانی را که با ایشان نماز شب می‌خواندند مورد توجه قرار داده است.


براساس این گزارش، در این محفل، استاد احمد ابوالقاسمی از قاریان برجسته کشور چند آیه از سوره مبارکه مزمل را قرائت کرد و همچنین اسماعیل شادالویی از اساتید فن قرائت قرآن پس از بیان نکاتی درباره مسائل مرتبط با قرآن به ارائه برنامه‌های طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» پرداخت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران