واکنش حماس به اقدام انگلیس در قرار دادن این جنبش در فهرست تروریست  واکنش حماس به اقدام انگلیس در قرار دادن این جنبش در فهرست تروریست  واکنش حماس به اقدام انگلیس در قرار دادن این جنبش در فهرست تروریست  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
واکنش حماس به اقدام انگلیس در قرار دادن این جنبش در فهرست تروریست  واکنش حماس به اقدام انگلیس در قرار دادن این جنبش در فهرست تروریست  واکنش حماس به اقدام انگلیس در قرار دادن این جنبش در فهرست تروریست  واکنش حماس به اقدام انگلیس در قرار دادن این جنبش در فهرست تروریست  واکنش حماس به اقدام انگلیس در قرار دادن این جنبش در فهرست تروریست 

واکنش حماس به اقدام انگلیس در قرار دادن این جنبش در فهرست تروریست 

وزیر کشور انگلیس اعلام کرد که حماس را در فهرست تروریسم قرار داده است و حضور گروه حماس در این کشور غیرقانونی اعلام شده و به طور کامل از ‌فعالیت ممنوع شده است.

به گزارش خبرگزاری ها، پریتی پاتل وزیر کشور انگلیس در توییتی با متهم کردن حماس نوشت: حماس توانایی‌های تروریستی‌ ملموسی از جمله انبار سلاح گسترده و پیشرفته و تأسیسات برای آموزش تروریست‌ها دارد. برای همین اقداماتی را برای ممنوع‌ کردن کامل فعالیت این جنبش اتخاذ کردم.


در این راستا نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم از گزارشات درباره تصمیم وزارت کشور انگلیس برای درج شاخه سیاسی و نظامی حماس در لیست تروریسم استقبال کرد.


یکی از مسئولان جنبش حماس در واکنش به این اقدام انگلیس اعلام کرد که  این اقدام لندن در راستای جانبداری از رژیم صهیونیستی است.


حماس تصریح کرد که انگلیس همچنان سیاست قدیمی خود را ادامه می‌دهد و به جای عذرخواهی و تصحیح اشتباه خود در قبال فلسطین در اعلامیه بالفور به سیاست ضد فلسطینی خود ادامه می‌دهد. مقاومت علیه اشغالگران با همه ابزار از جمله اقدام مسلحانه حق ملت تحت اشغال است.


حماس اشغالگران را تروریست خواند که مرتکب جنایات جنگی و ضدبشری می‌شوند و افزود: دزدیدن اراضی و ایجاد شهرک سازی بد‌ترین شکل تروریسم است.


حماس از ملت و گروه‌های فلسطینی و حامیان فلسطین در انگلیس و اروپا خواست که این تصمیم را محکوم کنند.


روزنامه گاردین انگلیس در این باره اعلام کرد که این یعنی هر شخصی که از حماس حمایت کند یا پرچم این جنبش را بدست بگیرد و یا با رهبران و اعضای آن دیدار داشته باشد، خلاف قانون عمل کرده است و ممکن است به ۱۰ سال حبس محکوم شود.


پاتل مدعی شده که اتخاذ چنین تصمیمی ممکن است به کاهش یهودستیزی و حمایت از یهودیان در انگلیس منجر شود!


وزیر کشور انگلیس در جمع خبرنگاران گفت که ما به این نتیجه رسیدیم که نباید بین شاخه نظامی و سیاسی حماس تفاوتی قائل شد.


قبل از این گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در انگلیس در لیست تروریسم قرار گرفته بود.


رسانه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» دو هفته پیش فاش کرده بود که نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس آب و هوایی گلاسکو از بورس جانسون همتای انگلیسی خود خواسته است حماس را گروه تروریستی اعلام کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران