از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن:

سمینار تخصصی "بررسی جایگاه دین و مردم سالاری دینی در ایران" برگزار شد

در ادامه برگزاری سلسله نشست های تخصصی با حضور ایران شناسان، اسلام شناسان، اساتید زبان و ادبیات فارسی، محققان و هنرمندان ژاپنی، سمینار تخصصی"بررسی جایگاه دین و مردم سالاری دینی در ایران"، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، در این برنامه که امروز شنبه (۲۹ آبان ماه)با حضور بیش از ۸۰ نفر از علاقه مندان ژاپنی و جمعی از ایرانیان و دانشجویان مقیم در فضای مجازی به همت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن برگزار شد، دکتر کنجی تومیتا ایران شناس برجسته ژاپنی و استاد سابق دانشگاه دوشیشا در کیوتو به ارائه مطالب خود در قالب پاورپوینت پرداخت.


در این نشست پس از ارائه توضیحاتی در ارتباط با فعالیت ها و معرفی آخرین کتب و مجله های رایزنی فرهنگی به زبان ژاپنی، دیوسالار رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تقدیر از حضور علاقه مندان ، توضیحاتی در خصوص مردم سالاری دینی و جایگاه دین در ایران و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی ارائه کرد


در ادامه، دکتر کنجی تومیتا که سال ها مطالعه و تحقیق در خصوص فرهنگ و تمدن اسلامی – ایرانی و اندیشه های اسلامی داشته به ارائه مطالب خود در خصوص موضوع نشست از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دیدگاه های امام خمینی(ره)، حضور و نقش مردم، سوابق تاریخی در ارتباط با مشروطه و ... پرداخت.




نظرات کاربران