حمایت قاطع گروه‌های فلسطینی از حماس در برابر تصمیم انگلیس

گروه‌های فلسطینی در واکنش به تصمیم دولت انگلیس درباره درج نام جنبش حماس در لیست تروریستی، در نشستی فوق‌العاده حمایت قاطع خود از حماس را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از مرکز رسانه‌ای فلسطین، گروه‌های فلسطینی امروز شنبه(29 آبان ماه) برای بررسی تصمیم اخیر انگلیس علیه جنبش حماس، نشست فوق‌العاده برگزار کردند.


در بیانیه‌ای صادر شده پس از این نشست، آمده است: مردم فلسطین با تمام توان در رد و محکومیت تصمیم دولت انگلیس در قرار دادن نام حماس در فهرست تروریستی با هم یکصدا هستند. این جنبش بخشی اصیل از ملت فلسطین است و از عوامل فعال در راه آزادی این ملت به شمار می‌رود.


در ادامه این بیانیه آمده است: تصمیم اخیر بریتانیا توطئه و چراغ سبزی به رژیم صهیونیستی برای ادامه تجاوزگری و جنایات خود در حق مردم فلسطین است.


پیش از این، جنبش جهاد اسلامی هم در بیانیه‌ای این تصمیم لندن را خصمانه و ظالمانه دانست که به ملت فلسطین، مبارزه مشروعش برای آزادی و بازپس‌گیری سرزمین خود آسیب می‌زند.


جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین هم از انگلیس خواست از این تصمیمش صرف نظر کند، چرا که این اقدام مقاومت مشروع ملت فلسطین را هدف قرار داده است.


جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین نیز نسبت به پیامدهای این تصمیم هشدار داد و اعلام کرد، تروریستی خواندن حماس نقض آشکار اصول قانون بین‌المللی و امتداد همان سیاست‌هایی است که به اعلامیه بالفور منتهی شد.


خلیل الحیه، از رهبران حماس هم گفت: این جنبش برای رد تصمیم لندن با جامعه بین‌الملل رایزنی خواهد کرد و از پارلمان انگلیس نیز خواست به قانون تحریم حماس رای ندهد.


وی افزود: حماس در حال حاضر هیچ گونه روند سیاسی را نمی‌بیند که حقوق ملت فلسطین را به آنها بدهد.


حماس با صدور بیانیه‌ای این تصمیم وزارت کشور انگلیس را محکوم و اعلام کرد: انگلیس به جای عذرخواهی و اصلاح اشتباهات خود در حق ملت فلسطین، به متجاوزان به ضرر قربانیان یاری می‌رساند.


سفارت فلسطین در انگلیس هم این تصمیم دولت انگلیس را محکوم کرد و آن را همسویی خطرناک با رژیم صهیونیستی دانست که تلاش دارد مبارزه ملت فلسطین را جنایت جلوه دهد و راه‌های دستیابی به راه حلی مطابق با قانون و قطعنامه‌های بین‌المللی را از بین ببرد.


این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رویکرد دولت انگلیس جانبداری آشکار از رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی و مسئولیت تاریخی انگلیس در قبال ملت فلسطین است.


این نهاد از دولت انگلیس خواست از این تصمیم بازگشته و روی اجرای قوانین بین‌المللی متمرکز شود که اقدامات رژیم صهیونیستی را جنایت می‌داند.


در انگلیس هم رئیس کمیسیون دفاعی پارلمان گفت: با هرگونه جهت‌گیری که به تشدید درگیری و نزاع در خاورمیانه منجر شود، مخالف است.


استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم گفت: این سازمان به تعامل با مقامات در نوار غزه ادامه می‌دهد و تصمیم لندن را به کشورهای عضو سازمان واگذار خواهد کرد تا تصمیم‌گیری کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران