تلاش مسلمانان مسکو برای ایجاد نمازخانه در مترو و مراکز خرید تلاش مسلمانان مسکو برای ایجاد نمازخانه در مترو و مراکز خرید تلاش مسلمانان مسکو برای ایجاد نمازخانه در مترو و مراکز خرید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تلاش مسلمانان مسکو برای ایجاد نمازخانه در مترو و مراکز خرید تلاش مسلمانان مسکو برای ایجاد نمازخانه در مترو و مراکز خرید تلاش مسلمانان مسکو برای ایجاد نمازخانه در مترو و مراکز خرید تلاش مسلمانان مسکو برای ایجاد نمازخانه در مترو و مراکز خرید تلاش مسلمانان مسکو برای ایجاد نمازخانه در مترو و مراکز خرید

تلاش مسلمانان مسکو برای ایجاد نمازخانه در مترو و مراکز خرید

مفتی اعظم مسکو از تلاش مسلمانان پایتخت روسیه برای ایجاد نمازخانه در ایستگاه‌های مترو و مراکز خرید برای اقامه نماز واجب بدون ایجاد زحمت برای سایر شهروندان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا ، الدار علاءالدینوف امام جماعت مسجد جامع مسکو تصریح کرد که در حال حاضر مشغول ایجاد نمازخانه‌ها در مؤسساتی از جمله فرودگاه‌ها، مراکز مرتبط به بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن و برخی دیگر از مراکز درمانی هستیم و در این راستا در تلاش هستیم تا در این زمینه با مراکز خرید به توافق برسیم.


وی افزود: ممکن است ویدئوهایی را در اینترنت مشاهده کنید که مؤمنان نماز واجب را در راهروهای ایستگاه‌های مترو ادا می‌کنند.


مفتی مسکو خاطرنشان کرد: اقامه نماز در اماکن عمومی رویه‌ای است که مسلمانان به دلیل نبود نمازخانه‌های کافی در شهر مجبور به توسل به آن هستند.


وی همچنین گفت: به یاد داشته باشید که مردم در مترو و معابر عمومی نماز می‌خوانند، زیرا نماز اساس زندگی مسلمان است و بر مؤمن واجب است که نمازهای پنج‌گانه خود را در اوقات معین و در هر جا که میسر بود، به جا آورد.


به گفته مفتی، تعداد مسلمانان مسکو از ۳ تا ۳,۵ میلیون نفر است که از این تعداد ۲ میلیون نفر ساکنان دائمی شهر و بقیه مهاجران هستند در حالی که در پایتخت تنها چهار مسجد و همچنین تعدادی نمازخانه دارد.




نظرات کاربران