در تالار وحدت برگزار شد؛

تقریظ رهبری بر «تنها گریه کن» رونمایی شد

مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «تن‌ها گریه کن» با حضور اهالی فرهنگ و نشر و خانواده معظم شهدا در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی امروز یکشنبه(۳۰ آبان ماه) در تالار وحدت برگزار شد. در این ‌مراسم که همزمان با آیین ملی تجلیل از مادران شهدا و تقدیر از نویسندگان کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس بود، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «تنها گریه کن» منتشر شد.


کتاب «تن‌ها گریه کن» اثر اکرم اسلامی است که توسط انتشارات حماسه یاران چاپ و روانه بازار شده است.


این کتاب روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن است که به رشته تحریر در آمده است.


مشروح متن تقریظ رهبر انقلاب به این ‌ترتیب است:


بسم الله الرّحمن الرّحیم


با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت.


هیچ سرمایه‌ی معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از اینها نیست. سرمایه‌ی با ارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه‌ی مادرانه به آن نیاز داشت.


۱۰ اسفند ۱۳۹۹



همچنین در حاشیه این مراسم، آیین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در «ستایش بانوان شهید پرور» نیز برگزار شد.


معاون هماهنگ کننده دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای در این مراسم در سخنانی با اشاره به اینکه امروز شاهد برگزاری یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با تقریظ آیت الله خامنه‌ای بر کتاب «تن‌ها گریه کن» هستیم گفت: این کتاب که توسط انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده، خاطرات مادر شهید محمد معماریان را بازگو کرده است. همزمان با این آیین، در استان‌ها، از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت هم تقدیر خواهد شد.


آقای عطارزاده ادامه داد: تجربه برگزاری چنین آیین‌هایی نشان داده است که مخاطبان بسیاری به آثار حوزه ایثار و شهادت علاقه دارند و پس از انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر آثار حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس شاهدیم که برای هر کتاب آثار فرهنگی و هنری، فیلم، سرود و شعر ساخته شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران