جایزه هنری بین المللی برای فیلم مستند «خاطرات کربلا» جایزه هنری بین المللی برای فیلم مستند «خاطرات کربلا» جایزه هنری بین المللی برای فیلم مستند «خاطرات کربلا» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جایزه هنری بین المللی برای فیلم مستند «خاطرات کربلا» جایزه هنری بین المللی برای فیلم مستند «خاطرات کربلا» جایزه هنری بین المللی برای فیلم مستند «خاطرات کربلا» جایزه هنری بین المللی برای فیلم مستند «خاطرات کربلا» جایزه هنری بین المللی برای فیلم مستند «خاطرات کربلا»

جایزه هنری بین المللی برای فیلم مستند «خاطرات کربلا»

یک فیلم مستند درباره مراسم اربعین توانست جایزه هنری بین المللی را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری ها، روزنامه نیمه رسمی هندی « تایمز هند» گزارش داد: «سوراو سارنگی» کارگردان مشهور هندی جایزه هنری بین المللی را برای فیلم مستند «خاطرات کربلا» که به مراسم اربعین حسینی می پردازد، کسب کرد.


در این گزارش آمده است: فیلم خاطرات کربلا به کارگردانی سارانگی و با همکاری عکاس عراقی «اسامه التمیمی» تولید شده است. سفر سارانگی به عراق یک هفته به طول انجامید. وی در پیاده روی اربعین مسافت بین شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی را در کنار  میلیون ها نفر که از نقاط مختلف جهان آمده بودند، شرکت کرد.


براساس این گزارش، این اثر هنری 40 دقیقه ای از بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه انسانی در جهان در چهارمین جشنواره فیلم کوتاه جنوب آسیا نمایش داده شد.


این روزنامه در گزارش خود آورده است: کارگردان این فیلم در یک مصاحبه اختصاصی تاکید کرد که صحنه های این اثر هنری از دیدگاه جدیدی از دین و مدارا پرده برمی دارد.


این روزنامه به نقل از سارنگی نوشت: وی از زمان کودکی اش در آیین های ماه محرم در شهرک محلی کربلا در هند شرکت می کرده است، وی مسلمان نیست و چیزی از مراسم اربعین نمی دانست، زیرا به ندرت درباره آن نوشته یا عکس گرفته شده است.


در این گزارش آمده است: سارنگی روی فیلم صداگذاری کرده است و به موضوعات حساس و مهمی مانند قدرت، ایمان و سیاست جهانی در دنیا که به طور فزاینده ای براصول مذهبی تقسیم شده است، پرداخته است. وی در طول سفرش به کربلا متوجه شد که دین می تواند نشان دهنده صلح جهانی و محبت بین مردم باشد.




نظرات کاربران